رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با توجه به ضرورت مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز شهری، گفت: طرح تسهیلات و خدمات تشویقی جهت مشارکت شهروندان در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز به تصویب رسید.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با توجه به ضرورت مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز شهری، گفت: طرح تسهیلات و خدمات تشویقی جهت مشارکت شهروندان در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۹۷


هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با توجه به ضرورت مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز شهری، گفت: طرح تسهیلات و خدمات تشویقی جهت مشارکت شهروندان در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز به تصویب رسید.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، احمد کناری نژاد در این باره اظهار کرد: نمی توان شهرها را بدون فضای سبز تصور کرد، چرا که یکی از عوامل گسترش شهرها و همچنین جذب گردشگر همین فضای سبز، سیما و منظر شهری است. فضای سبز شهری، امروزه علاوه بر زیبا‌سازی شهری نقشی تعیین کننده در شادابی و نشاط برای شهروندان آن شهر دارد.


وی افزود: مجری این طرح سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و روابط عمومی، شهرداری مناطق چهارگانه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی به عنوان همکاران این طرح می باشند.
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: گارم زنگی،نارنج، سپستان، جم ، انبه و انجيرمعابد از گونه های پیشنهادی جهت کاشت جلوی منازل می باشد.


کناری نژاد با اشاره به اینکه، طرح با توجه به اهمیت فضای سبز بوده، ادامه داد: هدف از مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری، همکاری، همیاری و همبستگی، دخالت دادن انسان‌ها در انجام بسیاری از امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مربوط به خودشان است.


عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: فعال کردن آموزش و پرورش در زمینه طراحی محوطه‌های وسیع مدارس، پیش‌بینی قسمت‌های مناسبی برای فضای سبز و توجیه اهمیت فضای سبز برای دانش‌آموزان و درختکاری و کشت گل و چمن در حیاط مدارس، کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف آن، از جمله موارد مهم در گسترش فضای سبز و ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه است.


وی با اشاره به نقش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، عنوان کرد: مشارکت شهروندان در مدیریت شهری ازجمله حفظ و نگهداری از فضاهای سبز شهری، کاهش هزینه ها، کاهش تخریب ها، افزایش تعامل و مشارکت بین مدیریت شهری و شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز را به دنبال خواهد داشت.


کناری نژاد با بیان اینکه مدیریت استفاده و بهره برداری آب حاصل از چگالش رطوبت هوا در کولر گازی های شهر بندرعباس نیز برای حفظ فضای سبز موثر است، اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده بیشتر شهروندان معتقدند با مشارکت خود می توانند در نگهداری فضای سبز تاثیرگذار باشند و هرچه میزان رضایت مندی در خدمت رسانی فضای سبز بیشتر باشد شهروندان تمایل بیشتری به مشارکت دارند.


وی ابراز کرد: تسهیلات پیشنهادی خدمات تشویقی مشارکت شهروندان در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز در این طرح شامل تخفیف عوارض نوسازی جلو منازل، تخفیف عوارض حرفه و مشاغل و تخفیف آبیاری فضای سبز با آب کولر می باشد.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا، خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی های انجام شده در شهرها، برگزاری انواع کلاس ها و کارگروه های آموزشی در بوستان ها، آگاه سازی شهروندان از تبعات صدمه زدن به فضای سبز، برگزاری برنامه های شاد، موسیقی تئاتر و مسابقات در پارکها، تشریح با ارزش بودن مقوله مشارکت، تشویق شوراهای محلی برای شرکت در فعالیت های مربوط به فضای سبز در محله مربوط به خود، تلفیق دیدگاههای عمومی و افراد متخصص و آموزش مشارکت به کودکان از مقاطع پایین تحصیلی(در مدارس یا تبلیغات مخصوص کودکان) تأثیر مثبتی بر توسعه فضای سبز بوستان ها و فضای سبز داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها