هواپیمای مسافربری ماهان یکی از برترین شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود و سالانه تعداد زیادی مسافر یا جوان جویای کار به‌عنوان مهماندار را جذب خود می‌کند.
هواپیمای مسافربری ماهان یکی از برترین شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود و سالانه تعداد زیادی مسافر یا جوان جویای کار به‌عنوان مهماندار را جذب خود می‌کند.
کد خبر: ۱۳۹۱۴۹۰

 استانداردهای بالای این هواپیما، پرسنل مجرب و بی‌نیازکردن مسافران یکی از دلایل محبوبیت این شرکت میان مسافران است.

اگر شما هم می‌خواهید سفر با هواپیماهای این شرکت را پشت‌سر بگذارید و برای خرید بلیط هواپیما ماهان نیاز به راهنمایی دارید، با ما همراه باشید تا با این شرکت خصوصی بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه شرکت ماهان

شروع کار شرکت هواپیمایی ماهان در سال 1371 در کرمان و فقط با دو هواپیمای مسافربری توپولف 154 و ایلوشن 7شش باری بود. اوایل تنها مسیر رفت‌وآمدی این شرکت مسیرهای کرمان و تهران بودند؛ اما بعد از یک سال پروازهای خارجی هم به لیست سفر ماهان ایر اضافه شد و اولین پرواز خارجی به‌سمت دبی بود. بعد از آن و در سال 1378 دو فروند هواپیما به ناوگان هوایی ماهان اضافه شد و همین‌طور به لیست تنوع هواپیماهای خود اضافه کردند. همچنین مسیرهای جدیدی همچون رفتن به شانگهای، استانبول، آلمان، کویت، گوانجو، بانکوک، بحرین، مسکو، سن پطرزبورگ، آتن، میلان، سوچی، کیف، کپنهاگ، پاریس، مسکو، اسپانیا، پاکستان و... در لیست مسیرهای جدید این شرکت قرار گرفت. البته این شرکت از سال 2011 به‌علت خدمت‌رسانی به سپاه پاسداران در لیست تحریم آمریکا و در سال 2019 تحت ممنوعیت پرواز آلمان و فرانسه قرار گرفت. پروازهای داخلی ماهان نیز به‌سمت مشهد، شیراز، کرمان، کرمانشاه، رفسنجان، زاهدان، قشم، ساری، سنندج، سیرجان و... است. این شرکت ماموریت خود را حمل‌ونقلی ایمن و پربازده برای مسافران می‌داند و در تلاش است تا همراه تیم حرفه‌ای و سخت‌کوش خود که حدودا 3300 کارمند هستند، خدمات باکیفیتی ارائه دهند که برابر با استاندارهای بین‌المللی باشد. آموزش مهمانداران هواپیمای ماهان توسط خود آن‌ها و با دوره‌های شش ماهه انجام می‌شود. حتی آن‌ها با درنظر گرفتن شبیه‌ساز پرواز برای آموزش خلبانان و گروه پروازی نیز برنامه‌هایی ترتیب داده‌اند. درحال‌حاضر شرکت ماهان ایر 65 فروند مسافربری و باری دارد و روزانه به بیش از 50 نقطه از دنیا سفر می‌کند.

انواع هواپیماهای ماهان ایر

همان‌طورکه گفته شد ماهان کارش را فقط با دو فروند هواپیما شروع کرد؛ اما امروزه 65 هواپیما از هفت مدل مختلف دارد که ظرفیت‌های متنوعی از 112 مسافر تا 442 نفر را دربرمی‌گیرد. تنوع هواپیماها به‌شرح زیر است:

بوئینگ 300-347: دو فروند، با ارتفاع 3/19 و طول بال 6/59، حداکثر وزن برخاست 362 کیلوگرم، ظرفیت مسافر 442

ایرباس 340-600a: هفت فروند، حداکثر وزن برخاست 368 کیلوگرم، طول بال 4/63 و ارتفاع 2/17، ظرفیت مسافر 308

ایرباس 300-340a: چهار فروند، حداکثر وزن برخاست 257 کیلوگرم، طول بال 3/60، ارتفاع 91/16، ظرفیت مسافر 293

ایرباس 300-600a: 14 فروند، حداکثر وزن برخاست 171، طول بال 8/44، ارتفاع 5/16، ظرفیت مسافر 224 تا 273

ایرباس 300-310a: 10 فروند، حداکثر وزن برخاست 157 کیلوگرم، طول بال 90/43، ارتفاع 80/15، ظرفیت مسافر از 175 نفر تا 193

Bae 146-300: 17 فروند، حداکثر وزن برخاست 44 کیلوگرم، طول بال 34/26، ارتفاع 59/8، ظرفیت مسافر 112 نفر

امکانات ماهان ایر

این شرکت دو کلاس پرواز به مسافران خود ارائه می‌دهد. کلاس تجاری که مناسب برای استراحت، کار یا مطالعه است و محیطی آرام برای آن به‌وجود آورده‌اند. کلاس معمولی هم سعی دارد که فضای بیشتری دراختیار مسافر قرار دهد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. کلاس بیزینس ماهان خدمات و امکانات بیشتری نسبت به کلاس معمولی دارد. شرکت هواپیمایی ماهان تنوع نامحدودی از غذاها دارد و درصورتی‌که رژیم دارید، حتما قبل از پرواز این شرکت را آگاه کنید تا برنامه‌ای برای شما داشته باشند. به‌این‌صورت که غذاهای رژیمی یا دیابتی خود را می‌توانید 63 ساعت قبل از پرواز سفارش دهید که این کار با استفاده از تماس یا ازطریق سایت امکان‌پذیر است. غذاهای مخصوص دیگری مانند غذای کودکان، غذای هندی، غذای دریایی، غذای کم‌نمک، غذای گیاهی، غذای دیابتی، غذای مخصوص افراد حساس به گلوتن، غذای فاقد لاکتوز، غذا با کلسترول پایین، غذای کم چرب و سبک از تنوع غذاهای این شرکت محسوب می‌شود که همگی به‌وسیله تکنیک‌ها، چاشنی‌ها و دستورالعمل‌های خاص سرآشپز سرو می‌شوند.

انواع هواپیماهای مسافربری ماهان

جوایز دریافت‌شده

اولین جایزه دریافت‌شده در سال 2004 به‌دست ماهان رسید که هدیه دوستی با کشور تایلند است. این شرکت سال 2005 بهترین هواپیمایی در مسیر عربستان، سال 2006 بهترین کارگوی خاورمیانه، بهترین ایرلاین ایران-مجله مسافرت انگلستان، بهترین ارتقا کیفیت خدمات-آلمان و در سال 2007 گواهینامه بهترین بیزینس کلاس و لوح بهترین کارگو خاورمیانه را دریافت کرد.

خرید بلیط هواپیما ماهان

وارد سایت هواپیمایی ماهان شده و از طریق رزرو اینترنتی خرید بلیط هواپیما ماهان خود را انجام دهید. برای سهولت در این روند می‌توانید در این سایت ثبت‌نام کنید. مبدا و مقصد و تاریخ پرواز خود را مشخص کرده و درصورتی‌که سفر شما به‌صورت رفت‌وبرگشت است، گزینه رفت‌وبرگشت و در غیراین‌صورت یک‌طرفه را انتخاب کنید. تعداد خود و همسفرانتان با مشخص‌کردن بزرگسال، کودک و نوزادبودن آن‌ها و تعیین کلاس پرواز از مراحل بعدی محسوب می‌شود. بعد از کلیک روی قسمت جستجو می‌توانید پرواز موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید مقاصد متفاوتی را درنظر بگیرید که تقریبا مراحل متفاوتی دارد.

در سفرهای داخلی و خارجی با شرکت ماهان قوانین تغییر تاریخ، کنسلی بلیط و حداکثر بار مجاز بنا بر کلاس انتخاب‌شده نرخی متفاوت دارد. هنگام خرید بلیط حتما قوانین تغییر و کنسلی بلیط را مشاهده کنید تا با درصد جرایم کنسلی آشنا شوید. شرکت هواپیمایی ماهان همراه باکیفیت‌ترین خدمات یکی از برترین شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شود و شما را از سفر خسته نمی‌کند پس در انتخاب خود شک نکنید. علاوه‌بر مزایا و خدمات این شرکت، خرید بلیط هواپیما ماهان نیز برایتان بدون دردسر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها