درباره داور شهرآورد۹۹

زاهدی‌فر،مرد لحظات جنجالی

این بار یک نام قابل توجه به عنوان داور دربی انتخاب شده است؛ محمدحسین زاهدی‌فر. این برای نخستین‌بار است که این داور برازجانی به عنوان داور وسط دربی پایتخت انتخاب می‌شود. هر چند او پیش از این بارها داور برخی از دیدارهای پرسپولیس و استقلال بوده اما تا پیش از این، دربی سرخابی‌ها را قضاوت نکرده بود.
کد خبر: ۱۳۹۱۴۵۴

زاهدی‌فر در حالی به عنوان داور دربی ۹۹ انتخاب شده که ابتدای فصل در تست‌های آمادگی جسمانی رد شده بود اما به هرحال یکی از باتجربه‌ترین مربیان حاضر در لیگ‌برتر فوتبال ایران است. این داور گاهی اوقات نامش با جنجال گره خورده است. دقیقا همین جنجال‌هاست که باعث شده آبی ها بابت انتخاب او به عنوان داور این مسابقه حساس رضایت نداشته باشند چرا که خاطرات بدی از زاهدی‌فر در ذهن آنها ثبت شده است.

دیدار فوق جنجالی

در لیگ نوزدهم تیم‌های استقلال و سپاهان مقابل هم قرار گرفتند و زاهدی‌فر داور این دیدار بود. این مسابقه با نتیجه ۲بر۲ مساوی تمام شد. نحوه قضاوت زاهدی‌فر به شدت با انتقاد آبی‌ها روبه‌رو شد چرا که اعتقاد داشتند این داور خطای هند کی‌روش استنلی را برای آبی‌ها پنالتی اعلام نکرده و علاوه بر آن در صحنه گل دوم سپاهان که در موقعیت مشکوک آفساید به ثمر رسید، اشتباه کرده است. سه سال از آن دیدار جنجالی می‌گذرد اما آبی‌ها هنوز زاهدی‌فر را فراموش نکرده و هیچ وقت ذهنیت مثبتی به این داور نداشته‌اند. نحوه قضاوت او در آن دیدار به قدری جنجالی بود که رئیس کمیته داوران اعلام کرد که این داور پنج جلسه محروم خواهد شد.

ماجرای عکس

اما قبل‌تر از آن هم زاهدی‌فر جنجال دیگری هم در کارنامه داشت. سال۹۶ حاضر نشد با رئیس هیات فوتبال بوشهر عکس بگیرد و به همین دلیل از قضاوت محروم شد؛ اتفاقی که واکنش شدید روسای هیات‌های ورزشی بوشهر را در بر داشت و آنها خواستار رفع این محرومیت شدند، که در غیر این صورت همگی استعفا می‌کردند.
زاهدی‌فر در لیگ دسته یک هم جنجال‌هایی را از سر گذرانده است که مربوط به سال۹۸ می‌شود. ملوان و نفت مسجد‌سلیمان از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول در فصل‌های گذشته با نتیجه یک بر یک مساوی کردند.

محمدحسین زاهدی‌فر از سوی افرادی در کنار زمین مورد ضرب و شتم قرار گرفت. آنچه جو بازی را علیه زاهدی‌فر به هم ریخت اعلام یک ضربه پنالتی به نفع تیم نفت مسجد‌سلیمان بود که در نهایت بازی را به تساوی کشاند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها