یزد - مدیررودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای یزد گفت:ازابتدای سال جاری تاکنون به منظور پیشگیری از سیلاب های احتمالی 15 کیلومتردیگر از رودخانه های استان لایروبی و پاکسازی شده است.
کد خبر: ۱۳۹۱۳۸۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،"ناصر کامیارفرد"  با اشاره به سیل مرداد ماه و انباشته شدن رسوبات زیادی در بستر رودخانه ها اظهارداشت: با همیاری و همکاری دیگر ارگان ها نسبت به پاکسازی و لایروبی بخشی از این مسیل ها اقدام شده و لایروبی و پاکسازی بخش باقیمانده در حال انجام می باشد.

 وی افزود: جمع آوری مصالح مازاد بستر رودخانه ها از طریق دستورالعمل بند "ز" تبصره 8 قانون بودجه سال 1401 کل کشور برای محل هایی که متقاضی وجود داشته باشد در دستور کار قرار دارد تا ضمن جمع آوری مصالح مازاد رودخانه ای در قبال آن بتوان بخشی از مسیر رودخانه را نیز لایروبی و پاکسازی و در صورت بروز سیلاب بتوان از خسارات احتمالی جلوگیری نمود.

کامیارفرد انجام مطالعات موردی حد بستر و حریم رودخانه ها به تعداد 1182 مورد معادل 650.59 کیلومتر و میله کوبی و رپرگذاری 20 کیلومتر از حد بستر رودخانه را از دیگر اقدامات این شرکت در سال جاری برشمرد.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای یزد گفت : رودخانه ها عوارض و پدیده های طبیعی هستند و هیچ فردی حق تخریب و تجاوز و از بین بردن آنها را ندارد.

وی از مردم خواست تا با همیاری و همکاری لازم با دهیاران و گروه گشت و بازرسی از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها جلوگیری و از احداث پل های شخصی، غیر ایمن و بدون مجوز و یا احداث جاده یا راه دسترسی در بستر رودخانه ها خودداری کرده و مسیر عبور ایمن برای سیل را مهیا کنند تا از رسیدن خسارت سیل به شهر و روستا جلوگیری شود.

کامیارفرد در این خصوص بر همکاری تنگاتنگ بین بخشی با این شرکت تاکید و آن را گامی بسیار مهم در مهار سیلاب برشمرد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها