با همت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اسلامشهر

۹۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی شد

۹۰ دستگاه اتوبوس فرسوده توسط سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری اسلامشهر بازسازی و به چرخه خدمت رسانی بازگشت.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۹۰

محسن حمیدی، شهردار اسلامشهر ظهر امروز یکشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در آئین بزرگداشت روز ملی حمل و نقل که باحضور حسین حبیبی فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان استانی و شهرستانی و رانندگان و دیگر پرسنل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر، برگزار شد اظهارکرد:
با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در تعمیرگاه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، تاکنون بیش از ۹۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی و نوسازی شده و به چرخه خدمات‌دهی به شهروندان به ناوگان حمل و نقل شهری بازگشت.

حمیدی خاطر نشان کرد که، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر که در سال ۱۳۷۰ با ۵ دستگاه اتوبوس فعالیت خود را آغاز کرد، اکنون بعد از گذشت ۳۱ سال، روزانه ۲۰۰ هزار مسافر را به سمت شهر تهران و شهرهای اطراف با بکارگیری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰۰ تاکسی و ۱۵۰ دستگاه ون جابجا می‌کند که زمینه جلب رضایتمندی نسبی شهروندان را به دنبال داشته است.

شهردار اسلامشهر افزود: بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده یکی از اتفاقات بسیار مهم در سازمان حمل و نقل بار و مسافر است که در سال جاری، شهرداری اسلامشهر به عنوان شهرداری برتر کشور در حوزه بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده شناخته شد و در حال حاضر بسیاری از شهرداری‌ها که زیرساخت تعمیر و بازسازی اتوبوس را ندارند، برای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به شهرداری اسلامشهر مراجعه می‌کنند.

محسن حمیدی تصریح کرد: در دوره مدیریت پنجم شهری تعداد ۲۵ دستگاه اتوبوس نو خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اضافه شد و در دوره ششم مدیریت شهری هم با اخذ مجوز از اعضای شورای اسلامی شهر در اسفند ماه ۱۴۰۰ برای ۲۵ دستگاه اتوبوس، تأمین اعتبار شده که از طریق سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور در حال انجام مراحل اداری و تخصیص است.

ایشان در ادامه از انعقاد قرارداد با شهرداری‌های شهرهای مختلف برای بازسازی اتوبوس های فرسوده خبر داد و بیان کرد: امروز قرارداد بازسازی و نوسازی ۱۴ دستگاه اتوبوس فرسوده با شهرداری شهریار منعقد شد تا ظرف مهلت تعیین شده این اتوبوس‌ها مرمت، بازسازی و تحویل مجموعه مدیریت شهری شهریار شود.

شهردار اسلامشهر با اشاره به ایجاد منابع درآمدی پایدار برای سازمان‌های تابعه شهرداری اسلامشهر خاطرنشان کرد: در بحث بازسازی اتوبوس‌های فرسوده، علاوه بر تامین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل و نقل شهری و در بحث هزینه خرید اتوبوس هم با نوعی صرفه جویی شده و برای این سازمان هم درآمدزایی انجام شده است.

در پایان آئین گرامیداشت روز حمل و نقل، پس از تقدیر و تجلیل از رانندگان نمونه و پرسنل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر، بهره‌برداری از چند اتوبوس بازسازی شده در این مجموعه آغاز شد.

گفتنی است که ناوگان حمل و نقل عمومی اسلامشهر در جهت خدمت رسانی به شهروندان با ۴ خط اتوبوس واوان، قائمیه، مهدیه و کاشانی و چندین خط فوق العاده در محلات شهرک امام حسین(ع)، شهرک امام خمینی(ره) و شهرک واوان شهروندان را به مترو آزادگان و شاهد، میدان آزادی و آذری منتقل می‌کنند و بیش از ۶۰ خط فعال تاکسیرانی هم در مسیرها و خطوط تعیین شده مسافران را جابجا می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها