ویژگی‌های جدید در One UI ۵ را بشناسید

از خوانش متن تا یکپارچه‌سازی بهتر

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار هستند. رابط کاربری One UI این شرکت دلیل اصلی موفقیت دستگاه‌های گلکسی آن است؛ زیرا تجربه UI/UX پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد One UI ۵ بر اساس اندروید ۱۳نسخه اصلی بعدی پوسته سامسونگ است.
گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار هستند. رابط کاربری One UI این شرکت دلیل اصلی موفقیت دستگاه‌های گلکسی آن است؛ زیرا تجربه UI/UX پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد One UI ۵ بر اساس اندروید ۱۳نسخه اصلی بعدی پوسته سامسونگ است.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۱۴
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار

یکپارچه‌سازی عمیق‌تر: سامسونگ با One UI ۴ سال گذشته، طرح زمینه پویا اندروید ۱۲ را ادغام کرد. با این حال، اجرای آن نیمه‌کاره به نظر می‌رسید؛ زیرا تغییرات پالت رنگ برای همه عناصر رابط کاربری اعمال نمی‌شود. این دیگر در One UI ۵ صدق نمی‌کند؛ زیرا تغییرات رنگ در سراسر سیستم از جمله انتخابگر حجم اعمال می‌شود.

طرح زمینه پویا بهبود یافته‌است: مانند اندروید ۱۳ در گوشی‌های پیکسل گوگل، سامسونگ موتور تم پویای خود را با پشتیبانی از رنگ‌های گسترده بهبود بخشیده‌است. تا ۱۶ تم رنگی از پیش تعیین شده را بر اساس کاغذدیواری اعمال شده ارائه می‌کند. برخلاف تلفن‌های پیکسل، سامسونگ اجازه غیرفعال کردن پالت رنگ را در One UI ۵ می‌دهد. اگر از طرفداران موتور تم مبتنی بر کاغذ دیواری نیستید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

انیمیشن‌ها و افکت‌های سیستمی: سامسونگ انیمیشن‌های سیستم را در One UI ۵ بهینه کرد تا آنها را روان‌تر از قبل کند. تاری پس‌زمینه در صفحه اصلی، پانل تنظیمات سریع و دیگر عناصر رابط کاربری از رنگ‌های روشن‌تر برای تجربه بهتر استفاده می‌کنند.

سفارشی‌سازی صفحه قفل: سامسونگ از iOS ۱۶ ابهره برده و سفارشی‌سازی قفل صفحه را در One UI ۵ آسان‌تر کرده‌است. می‌توانید با فشار طولانی روی صفحه قفل وارد حالت ویرایش شوید. هیچ‌یک از گزینه‌های سفارشی‌سازی صفحه قفل جدید نیستند. آنها همچنین بخشی از One UI ۴ بودند، اما با One UI ۵، سامسونگ ویرایش آن را آسان‌تر کرده‌است.

ویجت: سامسونگ با حذف مفهوم «ابزارک‌های هوشمند» کارها را در One UI ۵ ساده‌تر می‌کند. در عوض، یک ویجت را روی صفحه اصلی فشار دهید، روی گزینه Create stack ضربه بزنید و ویجت‌هایی را که می‌خواهید روی هم قرار دهید، انتخاب کنید.

دستورات چندوظیفه‌ای جدید: برای بهبود تجربه چندوظیفه‌ای، سامسونگ دو حرکت آزمایشی را در One UI ۵ اضافه کرده‌است. برای دسترسی به آنها باید در منوی تنظیمات جست‌وجو کنید.

تشخیص متن در برنامه گالری: در One UI ۵، سامسونگ قابلیت‌های تشخیص اپتیکال کاراکتر (OCR) برنامه گالری را در خط مقدم قرار داده‌است. هنگامی که برنامه متنی را در عکس تشخیص می‌دهد، نماد T در گوشه پایین سمت راست ظاهر می‌شود. با ضربه زدن روی آن متن برجسته می‌شود، سپس می‌توانید آن را کپی یا به اشتراک بگذارید.

پس‌زمینه تماس‌های سفارشی: می‌توانید پس‌زمینه تماس‌های سفارشی را در One UI ۵ برای مخاطبان خاص تنظیم کنید. سامسونگ اجازه تغییر پس‌زمینه تماس را در نسخه‌های قبلی One UI داده‌است، اما شما به گزینه‌های داخلی محدود بودید. در One UI ۵ می‌توانید تصویر دلخواه خود را بر اساس هر تماس انتخاب کنید.

اعلان بهینه‌سازی شده: One UI ۵ تغییرات جزئی را در قسمت اعلانات به ارمغان می‌آورد. نمادهای برنامه به شکلی برجسته‌تر نشان داده می‌شوند، بنابراین می‌توانید به سرعت برنامه‌ای را که اعلان از آن ارسال شده‌است، شناسایی کنید.

بهبود حالت حرفه‌ای در برنامه دوربین: سامسونگ رابط حالت Pro را در برنامه دوربین بهینه‌سازی کرده‌است تا درک گزینه‌های مختلف را آسان‌تر کند. در تنظیمات برنامه دوربین شاهد یک گزینه واترمارک جدید خواهیدبود. به طور خودکار یک واترمارک به عکس‌هایی که می‌گیرید اضافه می‌کند. می‌توانید نام دستگاه، متن سفارشی، یا تاریخ و زمان را وارد کنید.

بهبود صفحه‌کلید سامسونگ: صفحه‌کلید داخلی سامسونگ در One UI ۵ توانایی استخراج متن از تصاویر را به دست آورده‌است. می‌توانید یک اسکرین شات بگیرید و متن را از آن کپی کنید تا در برنامه‌های دیگر جای گذاری کنید. علاوه بر این، از ۸۸ ایموجی جدید و ۱۰ انیمیشن جدید پشتیبانی می‌شود. حتی می‌توانید یک ایموجی، برچسب یا دکمه دیگری را روی صفحه کلید نگه دارید تا محل قرارگیری آن را تغییر دهید.

حالت‌ها و روال‌ها: با کشف ساده‌تر روال‌های از پیش تعیین‌شده، یک حالت خواب جدید قدرتمند ایجاد شده‌است. روال‌ها اکنون از شرایط و اقدامات بیشتری نیز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید هنگام استفاده از حالت هواپیما یا نقطه اتصال تلفن‌همراه، آنها را به‌طور خودکار فعال کنید. One UI ۵ و Android ۱۳ کاملا مکمل یکدیگر هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها