خوردن دسته‌کلید برای جلوگیری از سرقت

کلیدت رو قورت‌بده!

۱۸۰۳مجرم در غرب استان تهران در تک پلیس دستگیر شدند

فروش بستنی ۲۰میلیونی توسط دستفروش اسکیمری

۱۸۰۳مجرم حرفه‌ای در طرح ارتقای امنیت‌محور در غرب استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۱۳
نویسنده محمد غمخوار - گروه حوادث

به گزارش جام جم آنلاین، سردار کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران در حاشیه این طرح گفت: با اجرای بیست‌و‌چهارمین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله‌محور، با هدف مبارزه با سارقان جرایم خشن، مالخران و کشف کالای قاچاق در شش شهرستان تابعه غرب استان تهران، ۲۶۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان این‌که پس از اقدامات اولیه و شناسایی سارقان، با هماهنگی مقام ‌قضایی با اجرای بیش از ۴۳۷حکم قضایی، ۱۸۰۳ نفر دستگیر شدند که از بین این دستگیر شده‌ها، ۸۴۷ نفر سارق و مالخر بودند، گفت: در این طرح ۱۲ باند بزرگ سرقت منهدم و ۹۵۹ قلم اموال سرقتی کشف شد.
سردار ظهیری با اشاره به انهدام پنج باند بزرگ موادمخدر و کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادافیونی، بیان داشت: در جریان اجرای این طرح ۲۱۲ نفر خرده‌فروش و ۲۹ قاچاقچی دستگیر و ۵۱۲ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

ظهیری در پایان از آغاز فعالیت گشت‌های ویژه در غرب استان تهران خبر داد و گفت: «گشت‌های ویژه موتوری و خودرویی با هدف افزایش امنیت و برخورد با مجرمان در کنار دیگر گشتی‌های پلیس در شهرهای غرب استان تهران فعالیت می‌کنند.»

سرقت با شگردی نخ‌نما

شگردش نخ‌نماست. طعمه‌هایش رانندگان مسافربر بودند. اعتماد بیجای رانندگان به چرب‌زبانی دزد سابقه‌دار باعث شد وقتی به خواب عمیق رفتند، خودرو و اموال‌شان را ازدست‌بدهند.

سابقه‌داری؟
بله. پیش از این هم به اتهام سرقت دستگیر شدم.

این بار به چه اتهامی دستگیر شدی؟
سرقت از رانندگان مسافربر.

چطور سرقت می‌کردی؟
به شیوه‌ای قدیمی و ساده. قرص خواب‌آور می‌خریدم و پودر می‌کردم. در مسیر با راننده طرح دوستی می‌ریختم و اعتمادش را جلب می‌کردم. بعد از او می‌خواستم مقابل یک دکه روزنامه‌فروشی نگه‌دارد. دو چای می‌خریدم و داخل یکی از آنها پودر قرص را ریخته و به راننده می‌دادم. وقتی بیهوش می‌شد، او را در محلی که مردم پیدایش کنند و به بیمارستان انتقال دهند رها می‌کردم. بعد خودرو، پول و موبایلش را سرقت می‌کردم.

چطور دستگیر شدی؟
ماموران به خودرو مشکوک شده و دستور ایست دادند. من هم فرار کردم که با تعقیب‌وگریز دستگیر شدم.

از سرنوشت راننده‌ها خبر داری؟
گفتم جایی آنها را رها می‌کردم که زود پیدا شده و به بیمارستان منتقل شوند. از مقدار کمی دارو استفاده می‌کردم تا خطر برای‌شان نداشته باشد. نمی‌خواستم باعث مرگ آنها شوم.

بستنی‌های ۲۰میلیونی مجرم اسکیمری

یک‌بار زندان او را ادب نکرد و بعد از آزادی دوباره با همان شیوه و شگرد حساب مشتریان بانک را خالی می‌کرد. این‌بار سراغ رانندگان در پایانه نسیم‌شهر رفت و به آنها بستنی‌های ۲۰میلیونی فروخت.

به چه اتهامی دستگیر شدی؟
خالی‌کردن حساب مشتریان به روش اسکیمر.

سابقه‌داری؟
بله. یک‌سال قبل هم به این اتهام دستگیر شدم. بعد از آزادی مدتی سراغ جرم نرفتم اما درآمد خوبی نداشتم و دوباره با روش اسکیمر حساب‌ها را خالی می‌کردم.

درباره شگردت بگو.
در حوالی پایانه نسیم‌شهر به عنوان دستفروش، بستنی و یخ می‌فروختم. دو دستگاه کارتخوان داشتم. یکی از آنها برای کپی کارت‌ها بود. اگر مشتری خودش کارت می‌کشید دستگاه درست را می‌دادم اما اگر کارت را به من می‌داد با آن‌یکی کارتخوان، اطلاعات حسابش را کپی کرده و در کارت دیگری ریخته و با آن موجودی‌اش را خالی می‌کردم.

کارت‌های خام را از کجا می‌آوردی؟
در پاتوق معتادان، هر کارت را ۵۰هزار تومان می‌خریدم و اطلاعاتش را پاک کرده و اطلاعات کارت جدید را روی آن می‌ریختم.

از هر کارت چقدر برداشت می‌کردی؟
مختلف بود اما میانگین حدود ۲۰میلیون تومان.

از چند مشتری سرقت کردی؟
حدود ۵۰ نفر.

جعل مدارک هویتی برای افغان‌های غیرمجاز

​​​​​​​تبعه افغان است و با تشکیل باندی برای هموطنانش کارت‌های اقامت و مدارک ایرانی جعل می‌کرد. حتی برای تعدادی از آنها کارت‌های مخصوص مقامات سیاسی را جعل کرده بود. ماموران پلیس امنیت غرب استان تهران از مخفیگاه آنها تعداد زیادی مدارک جعلی و تجهیزات جعل کشف کردند.

برای جعل هر مدرک چقدر می‌گرفتی؟
من جعل نمی‌کردم. جاعل یک نفر دیگر بود.

اما تجهیزات جعل در خانه تو پیدا شده بود؟
ما یک باند بودیم که هرکدام نقشی داشتیم اما جاعل اصلی یک نفر دیگر بود.

چه مدارکی جعل می‌کردید؟
اغلب هموطنانم برای اقامت در ایران با مشکل رو‌به‌رو بودند. آنها غیرقانونی وارد شده بودند و مدارکی برای اقامت نداشتند به همین دلیل نمی‌توانستند کار پیدا کنند. ما برای‌شان مدارک اقامتی جعل می‌کردیم تا بتوانند کار کنند.

نگفتی چقدر می‌گرفتی؟
متفاوت بود. از یک تا ۱۰ میلیون تومان.

کارت ملی ایرانی هم جعل می‌کردید؟
نه. یکی جعل کردم آن هم برای خودم بود.

باندتان چند نفره بود؟
با خودم ۱۰ نفر. بیشترشان افراد متقاضی مدارک را شناسایی می‌کردند و پورسانت می‌گرفتند.

چه تعداد مدرک جعل کردی؟
یادم نیست. خیلی از مدارک را قبل از این‌که به مشتری بدهیم، پلیس توقیف کرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها