ادامه اعتراض‌ها به قضاوت‌های عجیب داوران در جام‌جهانی

یک‌سوت، یک‌سرنوشت

درباره شیمون مارسینیاک، داور دیدار فینال جام‌جهانی2022

دمیدن در سوت تاریخ

او نخستین لهستانی تاریخ فینال جام‌جهانی است، به احتمال زیاد تا سال‌های طولانی بعد از این هم هیچ لهستانی دیگری پیدا نمی‌شود که موقعیت او را به دست بیاورد. او شیمون مارسینیاک است، مرد 41 ساله لهستانی که قضاوت دیدار فینال جام‌جهانی بیست و دوم بین فرانسه و آرژانتین را بر عهده خواهد داشت. او همین الان هم روی تیغ راه می‌رود چون برخی از فرانسوی‌ها و به خصوص آرژانتینی‌ها از انتخاب او راضی به نظر نمی‌رسند. به عبارت دیگر او را حد فینال جام‌جهانی2022 نمی‌دانند.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۰۰
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

آشنا با هر 2 طرف
مارسینیاک در استادیوم لوسیل در سوتی تاریخی می‌دمد. او در همین جام‌جهانی دیدار فرانسه و دانمارک را در مرحله گروهی قضاوت کرد و در مرحله یک شانزدهم نهایی هم داور اول دیدار آرژانتین و استرالیا بود. حالا هم فرانسوی‌ها او را می‌شناسند و هم آرژانتینی‌ها. پاول سوکولنیکی و توماس لیتسکیه‌ویچ داوران دوم و سوم این دیدار هستند. مارسینیاک تجربه زیادی در قضاوت لیگ قهرمانان اروپا دارد و فصل گذشته داور دیدار رفت لیورپول و ویارئال در نیمه‌نهایی بود. او سه مسابقه را هم در یورو 2016 داوری کرد. در مجموع در سطح بین‌المللی دیدارهای زیادی را قضاوت کرده است. 

انتخاب بحث‌برانگیز
انتخاب این لهستانی به عنوان داور فینال جام‌جهانی از نظر بسیاری عجیب بود چرا که این داور از تجربه کافی برخوردار نیست و بالاتر از یک هشتم نهایی جام‌جهانی را پیش از این ندیده است. این انتخاب فیفا «بحث برانگیز» توصیف شده است. البته آرژانتینی‌ها بیش از فرانسوی‌ها از تیم داوری فینال ابراز نگرانی می‌کنند. دلیل نگرانی آنها هم بسیار عجیب است. لیتسکیه‌ویچ پسر میکال لیتسکیه‌ویچ است که در فینال جام‌جهانی 1990 بین آرژانتین و آلمان، کمک داور دوم بازی بود و در آن بازی آرژانتین شکست خورد. تک گل آلمانی‌ها از روی نقطه پنالتی زده شد و در واقع میکال بود که این تشخیص را داد. حالا آرژانتینی 32 سال بعد به پسر همین مرد رسیده‌اند. آنها به بدشگون بودن چیزی اعتقاد دارند؟ 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها