رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد؛

«تریاک» در صدر کشفیات مواد مخدر در تهران

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری عامل اصلی و یکی از لیدرهای فعال در اغتشاشات شرق تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۴۹

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس تهران، سرهنگ نادر مرادی اظهار داشت: در پی فراخوان هایی که توسط گروه های معاند برای روز های آتی اعلام می کردند، ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات پایتخت با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند یکی از محرکان و لیدرهای اصلی شکل گیری اغتشاشات را در شرق تهران شناسایی کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت، این متهم با فعالیت در فضای مجازی و متاثر از شبکه های معاند با تحریک جوانان و استفاده از شعارهای ساختارشکنانه قصد ایجاد زمینه تجمع غیرقانونی و شکل گیری هسته اولیه اغتشاش در محله نظام آباد را دارد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات پایتخت گفت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی ماموران این معاونت مشخص شد، متهم در محله نظام آباد در یک مغازه آرایشگری مشغول به فعالیت است، که با شناسایی واحد صنفی وی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ مرادی گفت: دستگیری عاملان اصلی اغتشاشات همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف ۲۶ قبضه سلاح سرد در یک مغازه

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ از کشف ۲۶ قبضه انواع سلاح سرد از یک واحد صنفی در محدوده خیابان امام خمینی (ره) خبر داد.

سرهنگ نادر مرادی اظهار داشت: در پی تحریک افکار عمومی توسط افرادی فریب خورده و معاند نظام و همچنین خرید و فروش لوازم غیرمجاز درگیری های انفراد ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، محل فروش لوازم غیر مجاز در محدوده خیابان امام خمینی (ره) شناسایی شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم با هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از این واحد صنفی، ۱۵ عدد باتوم فنری، ۵ عدد تیر و کمان و ۶ عدد کشف شد.

سرهنگ مرادی از مردم خواست ضمن مراقبت از فرزندان خود از دامن زدن به شایعات و القائات دشمنان و معاندان در فضای مجازی و حقیقی خودداری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

پاتک پلیس آگاهی به سارقان گروه

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سرقت در جنوب تهران و کشف ۲۰۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محسن معظمی گودرزی اظهار کرد: آذرماه جاری، با اقدامات اطلاعاتی و روش‌های کشف نوین جرم، کارآگاه موفق شدند به فعالیت یک باند بزرگ سرقت در جنوب تهران پی ببرند.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی حاکی از این بود، سرکرده باند که مرد میانسالی است پس از آزادی از زندان باند سرقت لوازم خودرو تشکیل داده و با همدستی پنج سارق سابقه دار به سرقت لوازم داخل خودرو می پردازند.

کلاهبرداری با شگرد کارت به کارت

فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک نفر که با شگرد کارت به کارت از ۴۰ شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

سرهنگ علی عزیز خانی اظهار کرد: اوایل آذرماه جاری، مرد میانسالی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت چندی قبل یک پسر جوان به مغازه‌ام آمد و با کارت به کارت کردن و تحویل رسید جعلی اقدام به خرید جنس کرد و پا به فرار گذاشت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد متهم با استفاده از شگرد کارت به کارت و تحویل رسید جعلی به مال باختگان از افراد زیادی در مرکز و جنوب تهران جنس خریداری کرده و دست به کلاهبرداری‌های متعددی زده است.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و تحقیقات شبانه‌روزی، هویت و مخفیگاه کلاهبردار حرفه‌ای را در جنوب تهران شناسایی و موفق به دستگیری متهم شدند.

فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه هشتم در تحقیقات ابتدایی به ۴۰ فقره کلاهبرداری با شگرد کارت به کارت اعتراف کرد همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد وی در گذشته به همین جرم راهی زندان شده است

ترغیب دختر جوان به سرقت طلا

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سرکرده یک باند سرقت با وعده واهی ازدواج، دختر جوان را به سرقت طلاهای پدرش ترغیب کرده بود.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: آذرماه جاری، مرد میانسالی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت؛ دختر ۱۸ ساله‌اش هنگامی که در خانه تنها بوده چهار کیلو طلا به ارزش هفت میلیارد تومان را که تمام دارایی و پس‌انداز خانواده بوده به سرقت برده و از خانه فرار کرده است.

وی گفت: پس از اظهارات مرد میانسال و دریافت این خبر، کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی دختر جوان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کردند و متوجه شدند سه مرد موتورسوار طلاهای مذکور را از دختر جوان سرقت کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: بدین ترتیب با دستور مقام قضایی رسیدگی به موضوع سرقت چهار کیلو طلا از دختر جوان توسط سه مرد موتور سوار، در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات ابتدایی دختر جوان مدعی شد با پسری به نام عرفان در فضای مجازی آشنا شده و پس از گذاشتن قرار ازدواج برای خرید خانه تصمیم به سرقت طلاهای خانواده خود گرفته که روز حادثه سه مرد موتور سوار هنگامی که با پسر جوان قرار داشته طلاها را با تهدید چاقو سرقت کرده‌اند.

سرهنگ ولیپور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست پسر جوان را هدف تحقیق قرار دادند و از ضد و نقیض گویی‌های وی پی بردند سرقت طلاهای دختر ۱۸ ساله با اجرای نقشه قبلی انجام شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پسر جوان که در ابتدا جرم خود را انکار می‌کرد در جریان تحقیقات لب به سخن گشود و به اجیر کردن سه مرد جوان برای سرقت کوله‌پشتی دختر جوان که حاوی چهار کیلو طلا بوده اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه مادر متهم نیز در این سرقت نقش پررنگی داشته گفت: کارآگاهان اداره پنجم پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه موسواران شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها