نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بانوان نیروی اصیل تمدن سازی در ایرن اسلامی هستند. امروز زنان ما شهدای ترازی چون حاج قاسم سلیمانی، شهید حججی و شهید عجمیان را تربیت می کنند که هر کدام منشا راهی بزرگ در تاریخ ایران هستند.
کد خبر: ۱۳۹۱۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه کرج گفت: اسلام از ابتدای شکل گیری با تعالی و رشد مقام زن همراه بوده است. در دوران جاهلیت دختران زنده به گور می شدند و به عنوان دارایی به دیگران ارث می رسیدند اما دین مبین اسلام به مقام زن کرامت بخشید وبه زن استقلال مالی داد و برایش ارث در نظر گرفت.

او ادامه داد: در تاریخ ایران نیز وضعیت بانوان بعد از انقلاب اسلامی از نظر کرامت با هیچ کدام از کشورهای مدعی حقوق بشر غربی قابل مقایسه نیست و زن امروز لنگر خانواده و محل آرامش است.

خطیب نماز جمعه کرج گفت: تفکر جنسیتی زن را در حد یک کالا پایین می آورد و به زن نگاه مردانه دارد. از همجنسگرایی تا ازدواج سفید و بهره کشی جنسی از زنان دستاورد نگاه غربی و سکولار به زن است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: متاسفانه حالا شاهیدم که همین کشورهای غربی که انواع ظلم ها را به زنان روا می دارند در قطعنامه ای ظالمانه ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل خارج می کنند در حالی که آمریکا که زندان یک سوم زنان در بند جهان است و اسرائییل غاصب که انواع و اقسام جنایات را در حق زنان و کودکان فلسطینی انجام می دهد کماکان عضو این کمیسیون هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: همین کشورها امروز به اسم عدالت جنسیتی نسبت به زنان بدترین رفتارها و بیشترین ظلم ها را اعمال می کنند به نحوی که به گواه روزنامه گاردین کشور انگلیس بیشترین میزان آمار زن آزاری در جهان را دارد.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: سازمان ملل امروز ملعبه آمریکاست، اما ما ملت حزب الله ایمان داریم که به فضل الهی آتش این قطعنامه های ظالمانه که بر علیه ایران اسلامی صادر می شود به زودی دامن ایادی ظلم و استکبار را خواهد گرفت.

او در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرج با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح گفت:  وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دستاوردهای مجاهدت این عالم بزرگ و سایر همرزمانش در طول انقلاب اسلامی ایران است. در شکل گیری انقلاب اسلامی هر دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه در کنار هم در مقابل شاه قرار گرفتند و در راه آزادی وطن هر دو نهاد هم شهدایی تقدیم کردند.

خطیب نماز جمعه کرج  افزود: اگر بناست تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد لازم است تا این دو نهاد مهم و تاثیرگذار در کنار هم فعالیت کنند  و بدون این همکاری و همراهی هیچ الگوی مناسب و تاثیرگذاری شکل نمی گیرد. برای همین است که دشمن دائماً در تلاش است تا این وحدت را حدشه دار کند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: اسنجام ملی با وحدت نخبگان شکل می گیرد و این وحدت نیازمند اقدام عملی همه نخبگان در سطح جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان البرزدر بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از دستگاه قضایی کشور در برخورد قاطعانه با اغتشاشگران گفت: قضات ما که امروز شجاعانه رای قادر صادر می کنند باید بدانند که مورد حمایت ملت حزب الله هستند. مجرمین هم باید بدانند فرد اغتشاشگری که امنیت جامعه را به هم زده و در این میان جان آدم بیگناهی را هم گرفته است باید به اشد مجازات برسد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها