دوردوم سفرهای‌استانی، آغاز ثمردهی وعده‌ها به‌نفع معیشت مردم است

رستاخیز امید‌و‌زندگی

اتفاقات سه ماه اخیر در تابستان و پاییز بیشتر شبیه امواج مزاحم در پیشرفت ایران بود. این نکته را رهبر انقلاب هم به شکل دیگری بیان کردند و گفتند: «چالش اساسی برای امروز ما در کشور، چالش پیشرفت و توقف و رکود است یا بگوییم چالش پیشرفت و ارتجاع؛ چون توقف عقب رفتن است و هر کسی که توقف کند در واقع دارد عقب می‌رود؛ چون دنیا در حال حرکت به جلو است، اگر شما ایستادید، عقب می‌مانید.
کد خبر: ۱۳۹۱۰۲۴

مسأله این است: ما داریم پیشرفت می‌کنیم، دنبال پیشرفتیم، می‌خواهند این نباشد. همه‌ قدرت‌های استکباری دنیا که عمدتا آمریکا و اروپا است، در مقابل این حرکت پیشرفت جمهوری اسلامی حرص می‌خورند، مضطرب می‌شوند، ناراحت می‌شوند، لذا وارد میدان می‌شوند و هر کاری از دست‌شان برمی‌آید می‌کنند؛ البته هیچ غلطی هم نمی‌توانند بکنند؛ تا حالا هم نتوانسته‌اند، بعد از این هم نمی‌توانند.» بعد از این شفافیت و روشنگری رهبر انقلاب در تبیین شرایطی که در چند هفته اخیر در آن قرار گرفته‌ایم، رئیس‌جمهور هم دور جدید سفرهای استانی را آغاز کرد و البته او هم بر اهمیت پیشرفت کشور و بی‌توجه به حواشی‌های اخیر تاکید کرده بود، روندی که این روزها از سوی دولت سیزدهم دنبال می‌شود، نماد جاری بودن کار و زندگی برخلاف خواست جریان براندازان است که مدام مدعی هستند کشور قفل شده و کار تمام است.

دیگر چه کسی است که نداند غرب و آمریکا، قله تحریم‌های ضدایرانی را زده‌اند و دیگر جایی نمانده در کشور که تحریم نشده باشد، اما با وجود این حجم تحریم غیرقانونی، در کنار جنگ اقتصادی مستمر و فشارهای خارجی، هنوز شش ماه هم نشده که تعدیل اقتصادی تحمیلی که موجب تورم مزمن هم شد، توسط دولتمردان دنبال شده و این ارثیه سیاهی بود که از دولت روحانی رسید و باید در هرصورت هرچند دیر اما انجام می‌شد. حالا در این شرایط، دومین دور سفرهای استانی دولت سیزدهم هم مانند دور اول از مناطق محروم شروع شد با این تفاوت که این بار هدف اصلی پیگیری مصوبات دور قبلی سفرهاست؛ سفری که نشان می‌دهد دولت بر عهد خود با مردم برای حضور در میدان و عمل به وعده‌هایش پایبند است و رئیس‌جمهور در همین سفر به خراسان جنوبی، در شهر نهبندان از پرداخت یک نوبت عواید فروش سوخت به مرزنشینان استان خبر داد.نوزدهم شهریور سال گذشته بود که رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی رفت و برای کمرنگ کردن چهره محرومیت مصوباتی به تصویب رسید. رئیسی باز هم مهم‌ترین مولفه قدرت در ایران را مردم دانسته و تاکید کرده دشمن می‌خواهد این مولفه، سست و اعتماد مردم دچار خدشه شود.

سیدابراهیم رئیسی در این یک سال و نیم چیزی را تحویل گرفته که میراث یک اقتصاد نئولیبرالی هشت ساله است؛ فرآیندی که سبب شد عملکرد دهه ۹۰ در حوزه اقتصادی به هیچ عنوان خوب نباشد و حالا نتایج آن بروز و ظهور کند. در این مدت هم، دولت برای افزایش یارانه و افزایش حقوق کارگران، کارمندان، بازنشستگان، معلمان و پرستاران تلاش زیادی کرد، چون وقتی دولت در میدان باشد و به شکل مانتیورینگ کشور را اداره نکند، از حفره ‌ها و نقاط ضعف خبر دارد. این عمل میدانی و رو به جلوی دولت سیزدهم، دقیقا برخلاف عملیات روانی دشمن است که می‌خواهد کشور را از دست رفته و نیروهای انقلابی را منفعل نشان دهد. نکته عجیب و جالب ماجرا اینجاست که با وجود این فشارهای سنگین روانی رسانه‌ای،‌ مردم نه دلسرد و خسته هستند و نه منفعل و کناررفته؛ آنها امیدوار هستند چون مصداق اقدام و عمل دولت را به چشم خود می‌بینند، مصداق آن هم جمعیت سی‌چهل هزار نفری ورزشگاه بیرجند با حضور رئیس‌جمهور در این شهرستان بود. این همان نقطه افتراق زندگی حقیقی و زندگی مجازی براندازان است، جایی که تفاوت مردم واقعی از ربات‌ها و اکانت‌های ماشینی و فیک توییتری شناخته می‌شود.

سیدابراهیم رئیسی دیروز جمعه در دومین روز سفر استانی دولت وقتی به دیدار اقشار مختلف مردم نهبندان به مصلای این شهر رفت، حرف مهمی زد و گفت: «محاسبه دشمن در این توطئه اخیر مثل فتنه‌های گذشته اشتباه از آب درآمد، چون اشتباه محاسبه کردند. واقعیت این است علت این‌که دشمن نمی‌تواند به‌رغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها به این کشور تعدی کند همین حضور با صفای مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است و آنچه پشتوانه نظام بوده، مردم متدین و دلداده به انقلاب است؛ به دلیل همین حضور، بصیرت، شور و شعور مردم و فهم و بصیرت مردم که احساس می‌کنند امروز باید با همه حضور و توان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.» اما حالا کجا قرار گرفته‌ایم؟ کمتر از ۱۶ماه از شروع به کار این دولت گذشته و پاییز و زمستان پیش رو زمانی است که وعده‌های دور اول سفرها و تصمیمات آنها کم‌کم در حال ثمر دادن است؛ ‌به طور مثال در همین سفر دولتی‌ها به خراسان جنوبی، پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با حدود ۲۳میلیون یورو سرمایه‌گذاری، خط تولید ایرانی و کاملا فناور کویر تایر با حدود ۸۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و کارخانه تولید فولاد قائنات افتتاح شد. به طوری که برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه شهر بیرجند بالغ بر ۲۳میلیون یورو از محل بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو و ۱۲میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی ملی هزینه این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید و این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۱هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز کل شهر بیرجند را پوشش می‌دهد.

این وضعیت اجرایی شدن وعده‌ها و امیدوارکننده در حالی است که در دور اول سفرها بیشتر مسائلی که به آنها باید ورود می‌شد، صرفا امیدواری دادن برای گره‌گشایی بود؛ ‌چون خاطرتان هست صنایع چطور به مرحله تعطیلی و نیمه‌تعطیلی رسیده بود و در آن شرایط سخت رئیسی اطمینان خاطر داد موانع را بر می‌داریم و برای تبدیل کردن کشور به کارگاه تولیدی سرمایه‌گذاری می‌گذاریم؛ اتفاقی که اکنون در نیمه دوم عمر دولت در حال انجام است و رئیس‌جمهور هم در جمع دانشجویان تاکید کرده بود دولتش صادق‌الوعد است. کمااین‌که تنها در مدت چهار ماه اخیر و به صورت دقیق در سال دوم دولت پروژه‌های مهم و بزرگی به ثمر رسیده، به طوری که کافی است فقط به حل مسأله آب خوزستان، آب سنندج، آب همدان بهره‌برداری ۱۰۰۰مگاوات نیروگاه برق در چهار استان کشور و وضعیت فولاد قائنات و تصفیه‌خانه بیرجند نگاهی بیندازید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

رئیسی شکاف دولت- ملت را ترمیم کرد

محمدکاظم انبارلویی، کارشناس سیاسی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» درباره تاثیر سفرهای استانی رئیس‌جمهور به مناطق مختلف کشور و همچنین به ثمر نشستن پرو‌ژه‌های هیات دولت خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بزرگ دشمنان نظام و انقلاب در پدیداری اغتشاشات اخیر این بود که سرپوشی روی ترقی، پیشرفت و عملیاتی شدن وعده‌های دولت سیزدهم بگذارند. ایران قوی، کشوری است که مورد ترس و هراس دشمن است و آنها می‌خواستند رونق و آبادانی ایران اسلامی را روی آواری از دروغ، روایت‌سازی غلط و جعل روایت قرار دهند. به گفته انبارلویی، دولت مصمم است به آنچه که وعده داده، براساس برنامه‌های زمان‌بندی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت عمل کند. هرچند دشمن اساسا هیچ تمایلی ندارد که این وعده‌های تحقق پیدا کند و حتی در صورت اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌ها، آنها را با روایت‌های جعلی پنهان‌سازی می‌کند اما دولت متوجه این چالش بوده و ما شاهدیم که در شرایط کنونی تعامل مثبت میان دولت - ملت، سبب کاهش شکافت دولت- ملت شده است.

تحقق وعده‌های دولت سیزدهم وی با اشاره به وعده‌های اجرایی دولت سیزدهم از زمان استقرار تصریح کرد: دولت جدید قول و قرارهایی را با مردم گذاشته و از زمانی که مسئولیت را به‌دست گرفته، یکی پس از دیگری این وعده‌ها در حال تحقق است. شاید بیش از پنج پروژه بزرگ آبرسانی در کشور در دستور کار دولت است که طی یک ماه اخیر از افتتاح دو طرح آن رونمایی شد. همچنین کارخانه و بنگاه‌های اقتصادی که در دولت گذشته تعطیل شده بود در حال راه‌اندازی است و از سویی دیگر کسب و کار رونق پیدا کرده و نرخ بیکاری پایین آمده است. این فعال رسانه‌ای اظهار کرد: دشمن هیچ‌گاه حاضر نیست که این اخبار به گوش مردم برسد و امیدآفرینی و شور و نشاط که لازمه یک جامعه پویاست در کشور اتفاق بیفتد.

انبارلویی با اشاره به استقبال گسترده مردم از آغاز دور دوم سفر استانی رئیس‌‌جمهور گفت: نکته بسیار مهم این است که در دور جدید این سفرها ما شاهد استقبال عجیب مردم و آن هم در استان‌های محروم از اعضای هیات دولت بودیم که این مساله نشان می‌دهد دشمن به‌شدت در تحقق اهداف پروژه اغتشاش‌آفرینی و آشوبگری ناکام مانده و دولت جمهوری اسلامی مورد تایید و حمایت مردم قرار دارد؛ آن هم حمایت مردم محروم و مستضعف استان‌هایی که از امکانات کمی برخوردارند و تاکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند اما حضور بدون واسطه آقای رئیسی در بین مردم و گفت‌و‌گوی نزدیک با آنها و شنیدن مشکلات و مسائل‌شان، همچنین عزم و اراده رئیس دولت سیزدهم و اعضای هیات دولت در رصد و بررسی دقیق مسائل هر استان و برگزاری نشست‌های کارشناسانه با متخصصان و کارشناسان و تلاش برای تحقق اهداف و برنامه‌هایی که مصوبات هیات وزیران است، نشان داد که مردم هم امید فراوانی به اجرایی شدن وعده‌های دولت دارند و شاهدند که دولت جدید از همه توان و امکانات خود استفاده می‌کند تا زمینه رفع مشکلات و معضلات و همچنین رشد و ترقی مناطق مختلف کشور را فراهم آورد. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به استقبال خوب مردم در سفرهای استانی اخیر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مراجعه به اخبار و گزارش‌های دریافتی به‌خصوص در حضور دوروزه آقای رئیسی در خراسان‌جنوبی به‌ویژه بعد از آشوب‌های اخیر، فضای امیدوارکننده‌ای را در کشور به‌وجود آورده است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها