حیاط هیأت دولت روز گذشته یکی از شلوغ‌ترین چهارشنبه‌های خود را پشت سر گذاشت، چون بیشتر اعضای کابینه به دلیل بررسی و جمع‌بندی بودجه در جلسه دولت حضور داشتند و بلافاصله بعد از اتمام نشست به جمع خبرنگاران در حیاط پاستور آمدند.
کد خبر: ۱۳۹۰۸۹۳

جواد اوجی، وزیر نفت دومین وزیری بود که به حیاط پاستور آمد و در پاسخ به سؤال جام‌جم درباره تدابیر این وزارتخانه پیرامون کاهش فشار گاز همزمان با فصل سرما گفت: ما در فصل زمستان سوخت هیچ واحد صنعتی را قطع نخواهیم کرد، اما اگر گاز نیروگاه‌ها و صنایع کم شود ما از قبل تدابیری اندیشیده‌ایم و مخازن سوخت مایع را برای آنها تامین کرده‌ایم. نرخ سوخت مایع را هم با همان نرخ گاز برای آنها تعیین می‌کنیم و در بیشتر استان تلاش دولت این است زمستان بدون چالش را پشت سر بگذارد.

اوجی با یادآوری این‌که تعرفه مشترکان پرمصرف گاز از ۱۶آذر افزایش یافته است و مشترکین پرمصرف نقره‌داغ می‌شوند، بیان کرد: تعرفه پله‌های یک تا سوم مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کردند، افزایش نمی‌یابد چون قرار نیست کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، بهای کسانی را بدهند که در منزل خود سونا و جکوزی دارند.

اینستاگرام و واتس‌اپ هنوز پاسخی نداده‌اند

چندر روزی است اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس درباره پذیرش شروط ایران توسط اینستاگرام و واتس‌اپ خبرساز شده؛ در همین زمینه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات بیان کرد: من اطلاعی از این موضوع ندارم و این را از نماینده‌ای که مطرح کرده سؤال کنید، چون چیزی به ما واصل نشده و آنچه از سوی یک نماینده مجلس درباره پذیرش شروط ایران توسط اینستاگرام مطرح شد، حدس و گمان است. وی این را هم گفت که تصمیم در مورد اینستاگرام و واتس‌اپ با نهادهای امنیتی است که هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند.

تجمعات قانونی را به رسمیت می‌شناسیم

احمد وحیدی، وزیر کشور درباره آخرین وضعیت لایحه جامعه انتخابات تصریح کرد: این لایحه را به دولت ارسال کرده‌ایم که در کمیسیون‌های دولت بررسی خواهد شد و نهایتا به صحن می‌آید. وی همچنین با بیان این‌که تجمعات قانونی رابه رسمیت می‌شماریم، گفت: سال قبل هم تجمعات مختلفی داشته ایم. دستورالعملی هم برای تجمعات در حال تهیه است اگر لایحه هم نیاز بود، تهیه می‌شود.

۷۵فیلم برای جشنواره فجر ثبت‌نام کردند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: سال گذشته ۷۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت‌نام کردند که امسال این تعداد به ۷۵عدد رسیده است. بیش از ۵۰۰ فیلم هم به بخش بین‌الملل جشنواره رسیده و فضای بسیار خوبی حاکم است. وی همچنین از صف‌هایی که برای تماشای فیلم‌های جشنواره حقیقت و میزان استقبال از این جشنواره اظهار تعجب کرد.

بودجه در دو مرحله تقدیم مجلس می‌شود

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که دولت بودجه را در دو مرحله تبصره‌ها و منابع و مصارف به شکل کلان و سپس جداول و ریزبودجه را تحویل مجلس می‌دهد، گفت: بودجه دو مرحله‌ای شده است و آنچه برای مجلس قرار است بفرستیم با سال‌های قبل متفاوت می‌شود. ما الان باید تبصره‌ها و منابع و مصارف به شکل کلان را برای مجلس بفرستیم و پس از تصویب مجلس، جداول و ریزبودجه را تحویل مجلس بدهیم.

۶۰درصد ظرفیت‌ سدهای کشور خالی است

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو هم در حیاط پاستور اعلام کرد ۶۰درصد ظرفیت‌ سدهای کشور خالی است و در عین حال گفت: امیدواریم بارش‌های خوبی داشته باشیم تا بتوانیم حجم سدها را پر کنیم، اما با این میزان موجودی، نیازمند مدیریت مصرف هستیم.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها