با حضور استاندار هرمزگان عملیات تکمیل فاز نخست بندر نخل ناخدا آغاز شد.
با حضور استاندار هرمزگان عملیات تکمیل فاز نخست بندر نخل ناخدا آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۹۰۸۷۴

هرمزگان-جام جم انلاین-با حضور استاندار هرمزگان عملیات تکمیل فاز نخست بندر نخل ناخدا آغاز شد. 

 

استاندار هرمزگان در آیین آغاز عملیات تکمیل فاز نخست بندر نخل ناخدا اظهار داشت : بحث دریا و استفاده از ظرفیت های مختلف دریا یکی از مسائلی بوده که آنگونه که باید به آن توجه نشده و پروژه بندرگاه نخل ناخدا می تواند جبران این مسئله باشد.

 

مهدی دوستی افزود : در حوزه بنادر و سازه‌های دریایی شاهد اتفاقات مبارکی هستیم، در بخش‌های نرم افزاری کارهای خوبی در حال انجام است بویژه در پهنه مهم دریایی از بندرعباس تا چابهار که شاهد رواج رویه های خرد بودیم با تغییرات انجام شده جهت ارتقاء بنادر به خصوص در بندر سیریک ، رویه ترانزیت و صادرات و واردات نیز اضافه می‌شود.

 
دوستی گفت : برای بندرگاه های بندرخمیر، لنگه و تیاب نیز طرح های جدید مطالعاتی در نظر گرفته شده که مطابق آن قرار است یک پایانه ترانزیت خودرو به کشورهای شمال شرقی ایجاد شود.
 
 
وی تصریح کرد : گردشگری دریایی مغفول مانده و برای حل این مسئله مطابق تفاهم نامه سه جانبه امضا شده بین استانداری، بنادر و گردشگری انتظار می‌رود با پای کار آمدن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مفاد مورد تفاهم عملیاتی شود تا جایگاه هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی حفظ و تثبیت شود.
 
 
استاندار هرمزگان گفت : این اسکله و احداث موج شکن یک تک پروژه نیست و با تخصیص اعتبار 2 هزار میلیاردی به دنبال ایجاد یک اکوسیستم دریایی هستیم و در طراحی این مجموعه نیز جزئیات دقیق در نظر گرفته شده و امکانات تفریحی بسیار خوبی برای این پروژه مهم امکان سنجی شده است.
 
 
دوستی ادامه داد : در حال حاضر نیازمند پروژه‌های توسعه شهری هستیم این پروژه‌ها کمک خواهند کرد جوانان بتوانند از امکانات روز دنیا استفاده کنند و طرح اکوسیستم دریایی نیز با ارتقاء سازه های گردشگری در راستای افزایش رضایتمندی، طرحی فوق العاده در همین راستا است.
 
 
وی با اشاره به وقفه پیش آمده در اجرای طرح در سال‌های گذشته گفت : این وقفه ناشی از کمبود منابع مالی و تکمیل نبودن طرح بوده که سعی کردیم این مسائل در طرح جدید به طور کامل حل شود و بدون وقفه، مطابق زمان بندی صورت گرفته پروژه به پایان برسد. گفتنی است در قالب اجرای فاز اول بندر نخل ناخدا قرار است حوضچه این بندر شامل بازوی اصلی به طول 350 متر و بازوی فرعی به طول 150 متر با تخصیص اعتبار 134 میلیارد تومانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تکمیل شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها