موج گسترده اعتصابات اتحادیه کارگری، لندن را مستاصل کرده است

انگلیس در باتلاق اعتصاب

مقام‌‌ های اوکراینی از وقوع انفجارهایی در «کی‌ یف» خبر دادند و اعلام کردند که دو ساختمان اداری در منطقه محل استقرار بسیاری از ساختمان‌های دولتی، هدف حمله قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۹۰۸۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، مقام‌‌های اوکراینی امروز (چهارشنبه، ۱۴ دسامبر) از وقوع انفجارهایی در «کی‌ یف» پایتخت اوکراین خبر دادند و اعلام کردند که دو ساختمان اداری در منطقه‌ای در مرکز شهر که محل استقرار بسیاری از ساختمان‌های دولتی است، مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف در یک پست تلگرامی اعلام کرد که تیم شهرداری پس از وقوع انفجارها در محل حضور پیدا کرد. مقام‌های اوکراینی مدعی شده‌اند که روسیه در این حملات از پهپادهای شاهد ایران استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، آنطور که مقام‌های اوکراین گزارش کرده‌اند ترکش‌های یک پهپاد به دو ساختمان اداری در مرکز منطقه «شفشنکیوفسکی» آسیب وارد کرده  اما از احتمال هرگونه تلفات احتمالی خبری منتشر نشده است.

«اولکسی کولبا» رئیس اداره منطقه‌ای کی‌یف ادعا کرد که نیروهای اوکراین ۱۰ پهپاد انتحاری را بر فراز کی‌یف و منطقه اطراف آن، ساقط کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، روسیه در هفته‌های اخیر زیرساخت‌های اوکراین را در سراسر این کشور هدف حملات موشکی قرار داده و همچنین نبرد در امتداد خطوط مقدم در مناطق شرقی و جنوبی را تشدید کرده است.

مسکو از زمان آغاز عملیات نظامی در ماه فوریه (پنجم اسفند) اعلام کرد که هدف از این حملات، نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین است و به دنبال هدف گرفتن زیرساخت‌های غیرنظامی نیست.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، به آتش‌ نا‌آرامی‌ها در این کشور دامن زده است.

مقام‌های آمریکایی سه‌شنبه گفتند که ایالات متحده در آستانه تأیید ارسال سامانه موشک پاتریوت به اوکراین است و با درخواست فوری مقام‌های اوکراین که به دنبال سلاح‌های قوی‌تر برای سرنگونی موشک‌های روسیه هستند، موافقت کرده‌ است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دوشنبه از کشورهای غربی درخواست کرده بود که تسلیحات پیشرفته بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهند تا با روسیه مقابله کند.

کشورهای غربی مدعی هستند که روسیه از پهپادهای ایران برای جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند و در همین راستا به دنبال اعمال فشار به روسیه و ایران هستند اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده‌اند که قبل از جنگ اوکراین به روسیه پهپاد داده‌اند و تهران از نحوه استفاده از این پهپادها اطلاعی ندارد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها