اسم اصلی کارتون
اسم اصلی کارتون "فیلیکس گربه" بود. شخصیت محوری داستان گربه ای بود با کیفی جادویی. معمولا او را در شرایطی سوررئال می دیدیم.کیف او به هر شکلی در می آمد و این طوری می توانست از عهده کارهای خارق العاده برآید. یک پروفسوری هم دنبال این کیف بود و می خواست آن را از چنگ این گربه ملوس درآورد و جالب این که برای رسیدن به هدفش دست به اختراعاتی عجیب و غریب تر ازکیف جادویی می زد.
کد خبر: ۱۳۹۰۷۹۵
نویسنده مریم فلاح

نسخه اولیه کارتون سال 1919 در دوران سینمای صامت ساخته شد و بیشتر از آن که فکرش را کنیم گل کرد. این شخصیت کارتونی توسط "پت سالیوان" استرالیایی خلق شد. دست پخت او از سال 1928 که به پخش رسید تا دهه 50 همچنان محبوب بود تا این که با آمدن "میکی موس" والت دیزنی ،فیلیکس گربه زیر سایه محبوبیت آن رفت. اما دهه50 دوباره این گربه سیاه سرزبان ها افتاد چراکه این بار در نسخه ای ناطق و رنگی متولد شد.
"زوزف اوریولو " سال ۱۹۵۹ باحضور ده ها انیماتور در شرکت "فلیکس دِ کَت پروداکشنز" امریکا این کارتون را کارگردانی کرد و بعد ها توسط" اوتو مسمر"تولید این مجموعه کارتونی ادامه یافت. سال 2002 هفته‌نامۀ "تی‌وی گاید" شخصیت فلیکس را در رتبۀ بیست و هشتم از 50 شخصیت برتر کارتونی قرار داد.

تعداد بازدید : 61
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها