«جام‌جم» از جزئیات اقتصادی نشست مقامات ایران و چین گزارش می‌دهد

چشم‌انداز تجارت ۴۰میلیارد دلاری

وزیر نفت با اشاره به سفر هیات چینی به تهران که به ریاست معاون نخست وزیر این کشور انجام شد، اظهار داشت: در جریان این سفر توافق نامه و تفاهم نامه های خوبی با چین در خصوص توسعه میادین نفتی و گازی و میادین مشترک انجام شد.
کد خبر: ۱۳۹۰۷۷۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت به خبرنگاران تاکید کرد: ما با چین از نظر راهبردی هم نظر هستیم.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان سوخت هیچ واحد صنعتی را قطع نخواهیم کرد، گفت: با توجه به فصل سرما و یخبندان در اکثر استان تلاش دولت این است تا زمستان بدون چالش را پشت سر بگذارد و از این رو از همه درخواست داریم تا الگوی مصرف را رعایت کنند.

اوجی با یادآوری اینکه تعرفه مشترکان پرمصرف گاز از ۱۶ آذر افزایش یافته است، اظهار داشت:، اما تعرفه پله‌های یک تا سوم مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کردند افزایش نمی‌یابد.

وزیر نفت از اتصال استان خراسان جنوبی شامل روستا‌ها و شهرک‌های صنعتی به شبکه گاز رسانی خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی با کار جهادی این استان به شبکه گازرسانی متصل شد که در پیشرفت آن تاثیر خواهد داشت.

وزیر نفت این را هم اعلام کرد: تمامی خانواده‌هایی که زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و الگوی متناسب مصرف گاز را رعایت می‌کنند از تعرفه گاز رایگان برخوردارند

اوجی به وضعیت آب و هوایی این روز‌ها اشاره کرد و گفت که هوا به شدت سرد شده و پیش بینی ما اینکه امسال از سال‌های قبل سردتر است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده تا امسال زمستان بدون چالش به ویژه در بخش خانگی داشته باشیم.

وزیر نفت گفت: ۱۲ پله برای تعرفه گاز در نظر گرفتیم که پله‌های اول تا سوم که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ افزایش قیمتی نداشته و نداریم و پله‌های بعدی که افزایش مصرف داشته باشند، با افزایش قیمت در نظر گرفته شده که در قبض دی ماه صادر می‌شود و این دسته از مشترکان گله‌مند نشوند.

به گفته اوجی حدود ۷۰ درصد مشترکان ما از پله‌های اول تا سوم هستند که ۵۰ درصد بیشتر مصرف ندارند و افزایش تعرفه برای آن‌ها اعمال نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها