درباره اولیویه ژیرو، برترین گلزن تاریخ ملی فوتبال فرانسه

سرنوشت زیبا

اینطور است که گاهی اوقات همه چیز ناگهان به هم می‌ریزد. این به هم ریختن، آدم ها را به دو دسته تقسیم می کند. یک عده به نفع شان می شود و یک عده هم به ضررشان. اولیویه ژیرو جزو دسته اول بود. یک دفعه در مسیری قرار گرفت که چندان برایش برنامه ریزی نکرده بود.
کد خبر: ۱۳۹۰۷۶۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

قرار بود کریم بنزما و انکونکو در ترکیب تیم ملی فرانسه چشم نوازی کنند. اما هیچ کدام به جام 22 نرسیدند و این شد که اولیویه ژیرو به طور ناگهانی بالا و بالاتر آمد و شد یکی از بازیکنان اصلی خروس ها در جام جهانی قطر. شاید هنوز ژیرو به نقطه اوجش در این رقابت ها نرسیده باشد اما در دیدار با انگلیس که فوق العاده بود.  او در یک چهارم نهایی جام هر دو گل فرانسه را زد و مقدمات صعود تیمش به نیمه نهایی را رقم زد. اما اتفاق دیگری هم برای او رخ داد. تبدیل به برترین گلزن تاریخ ملی کشورش شد، یعنی بالاتر از هر اسطوره و مهاجم فرانسوی دیگر. و این شد سرنوشت زیبای مردی که تا همین چند ماه پیش کمتر شانسی برای حضور در قطر داشت. 
   
35 ساله با شکوه
اولیویه ژیرو از آن 35ساله هایی است که هر چقدر سنش بالاتر می رود موقعیت‌شناسی‌اش هم بهتر می شود. ژیرو بعد از جدایی از چلسی راهی میلان شد و فصل بسیار خوبی را با روسونری تجربه کرد و توانست قهرمانی با این تیم را در رقابت‌های سریA به دست آورد. هنوز هم یکی از بهترین بازیکنان این تیم است. به هر حال این بازیکن در آستانه 36سالگی اکنون یکی از ستاره های تیم ملی فرانسه است. او در دیدار یک هشتم نهایی با لهستان گلزنی کرد و به رکورد 52گل ملی رسید. و این یعنی شکسته شدن رکورد تیه ری هانری و تبدیل شدن به برترین گلزن ملی  تاریخ فوتبال فرانسه. 

آمار اولیویه ژیرو در تیم ملی فرانسه 

53
تعداد گل های ملی اوست که حالا تبدیل به برترین گلزن ملی تاریخ فرانسه شده است. نخستین گل ملی او سال 2012 مقابل آلمان به ثمر رسید. 

3
ژیرو تا به حال در سه جام جهانی به میدان رفته است.، 2014 برزیل، 2018 روسیه و حالا هم 2022 قطر. 

5
ژیرو در سه جام جهانی 5گل زده است. در 2014 برزیل یک گل به ایرلند زد اما در جام جهانی 2018 پایش به گلزنی باز نشد. اما در قطر یکی از شانس های کسب کفش طلاست و تا الان چهار گل زده است. 

16
اولیویه در سه جام‌جهانی 16 بازی کرده است. در نخستین جام جهانی خود 5 بار به میدان رفت. دفعه قبل هم که قهرمان شد هفت مرتبه به میدان رفت. 
2
تعداد پاس گل‌های  او در جام جهانی است. او هر چند تا اینجای جام 2022 پاس گلی به هم تیمی هایش نداده  اما در دو جام جهانی قبلی هر بار یک مرتبه پاس گل داده.

کارنامه ژیرو
متولد 1986 اهل شهر شامبری
640 بازی ملی و باشگاهی 
118 بازی ملی 
258 گل ملی و باشگاهی 
07 تعداد باشگاه‌های دوران حرفه‌ای 
12 افتخارات 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها