شازده کوچولو جزو کتاب‌های کلاسیک جهانی است که چه کودکان و چه بزرگسالان باید حداقل یک‌ بار آن را بخوانند. این شاهکار ادبی، داستان سفر یک شهریار کوچک از سیاره‌ خودش به زمین است. شازده کوچولو تمام چیزهایی را که دیده و شنیده، برای دوستش، یک خلبان هواپیما تعریف می‌کند.
کد خبر: ۱۳۹۰۶۷۵
تعداد بازدید : 35


آنتوان دو سنت اگزوپری با نوشتن داستان شازده کوچولو، نامش را برای همیشه در ادبیات فرانسه و دنیا ماندگار کرده است. روایتی بی‌نظیر از برخورد دو دنیای کاملا متقابل؛ دنیای پاک و سرشار از پرسش و کنجکاوی کودکانه و دنیای خشک و بی‌روح بزرگسالان که هرچیزی را مثل یک عمل مکانیکی انجام می‌دهد.

شازده کوچولو، که در اخترک ب۶۱۲ ساکن است روزی تصمیم می‌گیرد سفر کند. او در سیاره‌اش گلی دارد که حسابی مغرور است اما دوستش دارد.

شازده کوچولو وقتی به زمین می‌رسد، مردی را می‌بیند که خلبان هواپیمایی است که خراب شده است. دوستی و رابطه‌ عمیق و زیبایی بین شازده کوچولو و خلبان شکل می‌گیرد.

این دوستی به مرد کمک می‌کند تا معنای زندگی واقعی را پیدا کند. خلبان دوباره به یاد می‌آورد که زندگی کردن بدون سوال پرسیدن، بدون عشق و حضور بچه‌ها بی‌معنا است.

شازده کوچولو در سفرش آدم بزرگ‎هایی را می‌بیند که هرکدام دلایل عجیب و غریبی برای کاری که انجام می‌دهند، دارند و مرتب یادآوری می‌کند که این آدم بزرگ‌ها راستی راستی عجیبند!

نسخه صوتی شازده کوچولو که توسط انتشارات نگاه منتشر شده، در دو اجرای خوانش کامل کتاب و اقتباس نمایشی، با موسیقی و آواز آماده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها