معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: به زودی پروژه اتصال بولوار امام خمینی از میدان انقلاب به بولوار نماز آغاز خواهد شد.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: به زودی پروژه اتصال بولوار امام خمینی از میدان انقلاب به بولوار نماز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۰۴۰۰

جام جم آنلاین- خراسان رضوی- سیدخلیل منبتی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: با توجه به سیاست های شهردار و شورای اسلامی شهر بالاترین بودجه عمرانی را در سال گذشته داشتیم که بخش زیادی از آن در حاشیه شهر هزینه شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما از ابتدا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود اظهار کرد: برهمین اساس تقاطع غیر همسطح خلیج فارس، زیرگذر جانباز آزادی، مسیل اسماعیل آباد، بخش اول فازیک رودپارک، پل رسالت 85، پل رسالت 91، بولوار عصمتیه و مسیل چشمه پونه طی بیش از یکسال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین طی این مدت پروژه بازگشایی بولوار بصیرت، ایوان سلام پایانه امام رضا(ع)، بازگشایی معابر پادگان ارتش (بوستان جهانشهر) و.. در کوتاه ترین زمان ممکن آغاز و به بهره برداری رسید.

منبتی به پروژه های عمرانی در دست اجرا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پارکینگ هشت آباد، فاز 7بوستان خورشید، باغ موزه دفاع مقدس، تقاطع شهید هریری، تقاطع چهار سطحی آزادگان، تکمیل فاز اول رودپارک، چپگرد پیامبر اعظم(ص)، امتداد مسیر مصلی شرقی، جلوخان پایانه امام رضا(ع)، پردیس تئاتر، دوربرگردان غیر همسطح شهید میرزایی، مسیل طرق، کال زرکش و...از جمله پروژه‌های درحال اجرای عمرانی است.

بهره برداری ار تقاطع شهید هریری تا پایان سال

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تقاطع شهید حریری تا پایان امسال ، تقاطع آزادگان تا بهار سال آینده ، محور خلیج فارس به سمت آزادراه چناران سال آینده، پل شرق به غرب تقاطع غیر همسطح آزادگان تا اوایل سال آینده و قسمت جنوبی نیز تا اواخر سال آینده بهره برداری می شود.

آماده سازی فاز اول بوستان چهل بازه

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین فاز اول چهل بازه آماده شده و امتداد مسیر مصلی شرقی تا آخر امسال ، مسیر طرق و محدوده شهرک شهید باهنر امسال و مسیر زرکش در اواسط سال آینده بهره برداری خواهند شد.

اعتبار 300 میلیارد تومانی برای پروژه تئاتر شهر

منبتی در خصوص وضعیت پروژه پردیس تئاتر شهر نیز گفت: پروژه پردیس تئاتر شهر از نظر مالی پروژه سنگینی است و به بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما با وجود هزینه سنگین این پروژه در حال کار است.

وی با بیان اینکه برای رفع گره ترافیکی حد فاصل میدان بار نوغان تا میدان امام حسین (ع)عملیات اجرایی دوربرگردان غیر همسطح شهید میرزایی شروع شده و امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد افزود: همچنین مطالعات پروژه اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز نیز اکنون به اتمام رسیده است و عملیات عمرانی آن ظرف یک ماه آینده آغاز می‌شود.

آسفالت یک میلیون مترمربع از معابر

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص آسفالت معابر شهر نیز گفت: طی یکسال گذشته یک میلیون متر مربع از معابر شهر و ۲۳۰ هزار مترمربع از معابر خاکی آسفالت و 230هزار متر مربع پیاده روسازی شده است.

احداث 13 هزار مترمکعب کانال جمع آوری آب های سطحی

منبتی تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۱۶ تقاطع بازسازی و مناسب‌سازی و 13هزار مترمکعب کانال سطح شهر مرمت شده است و در کنار آن مشکل آبگرفتگی ۲۰۰ نقطه از شهر که در زمان بارندگی شناسایی شده بود برطرف شده است. اقداماتی مانند دفع اب‌های سطحی در سطح گسترده انجام شده است که شاید زیاد به چشم نیاید.

وی در خصوص اجرای پروژه های عمرانی نیز گفت: تمامی اقدامات عمرانی با هماهنگی شورا و با انجام مطالعه انجام می‌شود و برهمین اساس هیچ اقدامی از ابتدای دوره بدون مطالعه انجام نشده است.

اجرای 91 پروژه اصلاح هندسی

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر۹۱ پروژه اصلاح هندسی با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است اظهارکرد: یکی از کلان پروژه‌ها در این دوره ساماندهی پادگان لشکر۷۷ است، که برای بازگشایی معابر کار سه سال را با بکارگیری تمامی نیروها و تجهیزات مناطق سیزده گانه ظرف یک ماه انجام دادیم.

منبتی اضافه کرد: البته در این میان محدودیت‌هایی در زمان اجرای پروژه داشتیم اما نتیجه رضایتبخش بود به گونه ای که با برسی های انجام شده برخی اعلام داشتند که با بازگشایی پادگان ۲۵ دقیقه در وقتشان در عبور از این محدوده صرفه جویی شده است . اکنون نیزاقدامات رفاهی برای مردم در فضای سبز پادگان در دست اجرا است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل عمومی نیز اظهارکرد: اکنون در مشهد روزانه حدود ۶ میلیون سفر درون شهری انجام می شود که از این میان یک میلیون سفر با اتوبوس است لذا نوسازی و افزایش ناوگان اتوبوسرانی از اهمیت بسیار زیدی برخورداراست.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه بنا به هردلیلی از جمله شیوع کرونا که باعث کاهش سفر درون شهری شده بود نوسازی ناوگان کند شده بود خاطرنشان کرد: اما پس از کرونا و با توجه به فرسودگی ناوگان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار قرارگرفت.

امضای خرید 352 اتوبوس در مشهد

منبتی تصریح کرد: برهمین اساس قرارداد خرید ۳۵۲ دستگاه اتوبوس منعقد و تفاهم نامه ای نیز با گروه صنعتی بهمن برای تامین 900 دستگاه اتوبوس امضا شد که امیدواریم هرچه زودتر تبدیل به قرارداد شود در مجموع اکنون گشایش خوبی برای نوسازی و افزایش ناوگان انجام شده است .

وی ادامه داد : در کنار خرید اتوبوس به بازسازی اتوبوس ها نیز توجه شده و ۹ میلیارد تومان برای بهسازی هزینه شده است همچنین برای تامین قطعات مورد نیاز بااستفاده از مهندسی معکوس ۲۰۰ قطعه از لوازم یدکی مورد نیاز به صورت بومی تولید و تعمیر می شوند.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به راه اندازی خطوط با 90 درصد تخفیف در حاشیه شهر مشهد اشاره و اظهار کرد: این خطوط ارزان قیمت در منطقه حاشیه شهر و محل هایی که دسترسی به خطوط اصلی ندارند راه اندازی شده است و تنها صد تومان آنهم برای برداشت آمار مسافر دریافت می شود.

منبتی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قطار شهری نیز گفت: در بحث تامین ناوگان ۳۰ واگن درحال نصب تجهیزات سیگنالینگ توسط چینی ها هستند که پس از نصب به صورت آزمایشی وارد خط ۲ و پس از بهره برداری از فاز یک خط سه وارد این خط خواهند شد.

وی ادامه داد: در بحث حفاری تونل نیز طبق برنامه ریزی ها حفاری خط ۴ تا پایان سال ۱۴۰۴ پایان می‌یاید که برای اینکار به ۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اتمام حفاری فاز یک حط سه قطارشهری

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر حفاری فاز یک خط سه قطارشهری نیز به اتمام رسیده و احداث ایستگاه ها نیز در حال انجام است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: همچنین حفاری فاز یک خط سه قطار شهری نیز به اتمام رسیده و احداث ایستگاه‌ها نیز در حال انجام است.

منبتی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اعتبار حمل‌ونقل و ترافیک به‌قطار شهری اختصاص داده‌شده است اظهار کرد: براین اساس قطار شهری با هزارو 980 میلیارد تومان بیشترین اعتبار را دارد..

مبلغی از سوی دولت برای قطارشهری پرداخت نشده است

وی در خصوص کمک‌های دولتی به احداث مترو مشهد نیز گفت: طبق قرار دولت باید ۴ هزار میلیارد تومان به ساخت مترو مشهد اختصاص می‌داد اما تاکنون از این مبلغ ریالی پرداخت‌نشده است.

پیش‌بینی ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، افزود: از این 4هزار میلیارد تومان 2 هزار میلیارد از سوی بودجه نفتی و ۲هزار میلیارد نیز از طریق انتشار اوراق باید تأمین شود که امسال فقط 800 میلیارد تومان اوراق پیش‌بینی‌شده است.

منبتی در ادامه به اقدامات انجام‌شده در حوزه سازمان ترافیک اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقاتی که اخیراً دراین حوزه شاهد آن بودیم واگذاری نظارت و ساماندهی پل‌های عابر پیاده به سازمان ترافیک است؛ در همین مدت سه پل عابر پیاده در محدوده میدان نمایشگاه نصب شد.

نصب ۱۴ دستگاه آسانسور برای پل‌های عابرپیاده

وی افزود: همچنین طی همین مدت 14 دستگاه آسانسور نیز برای ۷ پل عابر پیاده نصب‌شده است اما در حال حاضر بسیاری از پله‌برقی‌ها و آسانسورهای پل‌های عابر پیاده دچار مشکل هستند و تحریم‌ها سبب شده روند نوسازی کند شود.

تجهیز ۴۳ پل عابرپیاده

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: بااین‌حال ۴۳ پل عابر پیاده تعمیر و تجهیز شده‌اند.

ایمن‌سازی بزرگراه وکیل‌آباد به صورت پایلوت

منبتی ضمن اشاره به اینکه اکنون ایمن‌سازی آزادراه‌ها در دستور کار قرارگرفته است اظهار کرد: مطالعات در این حوزه مراحل نهایی خود را می‌گذراند و به‌عنوان پایلوت نیز بولوار وکیل‌آباد در مرحله اول ایمن‌سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه نظارت هوشمند بر تخلفات ترافیکی نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دوربین‌های ثبت تخلف ده برابر افزایش پیدا خواهد کرد؛ این در حالی است که در کنار افزایش نظارت‌ها آموزش فرهنگ ترافیکی برای کودکان و نوجوانان و رانندگان پرخطر نیز موردتوجه جدی قرارگرفته است

نوسازی ۱۳۰ دستگاه ون با کمک شهرداری

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به راه‌اندازی مرکز معاینه فنی برای موتورسیکلت در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز ۱۳۰ دستگاه ون با کمک شهرداری نوسازی می‌شود.

راه‌اندازی ۹۰ ایستگاه دوچرخه اشتراکی

منبتی ضمن اشاره به راه‌اندازی 90 ایستگاه دوچرخه اشتراکی افزود: برای استفاده بانوان از دوچرخه اشتراکی نیز شرایط برای این کار در ۷بوستان مخصوص بانوان فراهم‌شده است.

وی در خصوص حذف پارک حاشیه‌ای از معابر نیز اظهار کرد: در حوزه پارک حاشیه‌ای ۳۸ معبر حذف شد اما این اقدام باعث اخراج و تعدیل نیرو نشد، بلکه این افراد را در قسمت دیگر مشغول کردیم.

واگذاری ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل بار درون‌شهری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دراین حوزه طرح واگذاری 100 هزاردستگاه موتوربرقی با تسهیلات و کارمزد ۴ درصد، فقط با یک نامه کسر از حقوق و بدون ضامن اجرایی خواهد شد. همچنین استقرار دستگاه‌های شارژ باتری موتورهای برقی در سطح شهرناز موردتوجه قرارگرفته است.

منبتی افزود: اولویت در واگذاری موتورهای برقی با دستگاه‌های اجرایی است و در ادامه به سایر شهروندان نیز واگذار خواهد شد.

وی در ادامه به اقدامات سازمان عمران شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: سازمان عمران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای اجرای پروژه‌های عمرانی برخوردار است؛ ظرفیت بالایی شامل کارخانه تولید بتن و آسفالت به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات در اختیار این سازمان است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها پروژه‌های عمرانی شهرداری را در اولویت اول سازمان عمران انجام می‌دهد و اگر ظرفیت نداشتیم برون‌سپاری می‌کنیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها