برزیل - کره‌جنوبی

به‌خاطر اسطوره برنده‌شو!

کُل احترام برزیلی‌ها به اساطیر جام‌جهانی همین‌قدر است؟

مردچاقی که در خیابان راه می‌رود!

این جایگاه خیره‌کننده است، جمعی از اساطیر دور هم نشسته‌اند. کاکا، کافو، روبرتو کارلوس و رونالدو. حتی باتیستوتا هم بود. جمعی از برترین‌های تاریخ فوتبال. حیف نبود که این جمع دوست‌داشتنی شکست برزیل مقابل کرواسی را ببیند. به هرحال سرنوشت همین بود. واقعا یک تراژدی بود. برزیل مقابل کرواسی شکست خورد و حذف شد.
کد خبر: ۱۳۹۰۲۷۱
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

کاکا حالا در استودیو نشسته و با مجری یک برنامه ورزشی مصاحبه می‌کند. او حرف‌های عجیبی می‌زند، حرف‌هایی که اگر آنها را باور کنیم به این نتیجه می‌رسیم که برزیلی‌ها برخلاف تصور آنچنان که فکر می‌کردیم دیوانه تیم‌ملی کشورشان نیستند. کاکا به طور عجیبی حتی ادعا می‌کند مردم برزیل برای فاتح دو‌باره جام‌جهانی یعنی رونالدو احترام خاصی قائل نیستند و فقط او را به عنوان مرد چاقی می‌بینند که در خیابان راه می‌رود. از سوی دیگر کاکا، بازیکن اسبق رئال‌مادرید و آث‌میلان در این افشاگری عجیب مدعی شده که مردم برزیل به اندازه کافی تیم‌ملی کشورشان را حمایت نمی‌کنند. رونالدو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان، دو قهرمانی جهان در سال‌های 1994 و 2002 را در کارنامه دارد و ستاره بسیار بزرگی در بارسلونا، اینترمیلان و رئال مادرید بود. او به قطر هم رفت و در جایگاه ویژه یکی از تلخ‌ترین تجارب فوتبالی‌اش را به چشم دید، حذف برزیل از جام‌جهانی به دنبال شکست در ضربات پنالتی مقابل کرواسی. 
 
دید منفی برزیل به اسطوره‌ها
کاکا مقابل ریچارد کیز، مجری برنامه نشسته است. کیز از او می‌پرسد به‌عنوان یک برزیلی بگوید رونالدو نازاریو چه جایگاهی بین مردم کشورش دارد. کاکا گفت: «البته بسیاری از برزیلی‌ها رونالدو را دوست دارند، من عاشق رونالدو هستم، اما نحوه احترام به او در برزیل و خارج از کشور متفاوت است. در خارج از کشور احترام بیشتری نسبت به خود می‌بیند تا در برزیل». گری نویل و جان تری هم که در استودیو حضور دارند از اظهارات کاکا شگفت‌زده شدند. کاکا اشاره‌ای هم به نیمار می‌کند که با این‌که ستاره برزیلی‌هاست مردم این کشور دیدی کاملا منفی به او دارند. منظور کاکا این است که برزیلی‌ها در مجموع دید مثبتی حتی به بزرگ‌ترین اساطیر خود ندارند. البته حساب پله جداست. کاکا اولین بازی خود را در 19سالگی در یک بازی دوستانه مقابل بولیوی در ژانویه 2002 انجام داد. او در جام‌جهانی آن سال در کره و ژاپن به رونالدو ملحق شد اما زمان بازی کمی داشت و هنوز خود را در صحنه جهانی تثبیت نکرده بود. برزیل در آن سال قهرمان جام‌جهانی شد و رونالدو نقشی اساسی در موفقیت آنها داشت و با هشت گل با کفش طلا به خانه بازگشت. این اسطوره برزیلی نیز مانند کاکا به تماشای تیم‌ملی کشورش در قطر رفت. کافو، روبرتو کارلوس و باتیستوتا هم بودند. فقط جای پله خالی بود. البته روماریو و چند اسطوره دیگر هم جای‌شان خالی به نظر می‌رسید. البته خوب شد که نبودند. این پایان خیلی تلخ بود، چیزی که باعث می‌شود دید مردم برزیل نسبت به تیم‌ملی کشورشان منفی‌تر هم شود. شاید کاکا درست می‌گوید. دیلی میل 

منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها