گلزنی احتمالی کریستیانو رونالدو در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی پرتغال برابر مراکش، این عجوبه فوتبال دنیا را به رکورد «پلنگ سیاه» فوتبال پرتغال خواهد رساند.
کد خبر: ۱۳۸۹۹۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، کریستیانو رونالدو یکی از استثناهای جهان فوتبال به شمار می‌رود که تعداد زیادی از رکوردهای فردی این ورزش را به نام خود ثبت کرده است.

وی بعد از گلزنی برابر غنا به تنها بازیکنی تبدیل شد که در پنج جام جهانی متوالی موفق به گلزنی شده و شمار گل‌های او در این رویداد بزرگ، اکنون به عدد هشت رسیده است.

یکی از مهمترین اهداف دارنده پنج توپ طلای فوتبال جهان عبور از رکورد اوزه‌ بیو، ملی‌پوش اسبق فوتبال پرتغال ملقب به پلنگ سیاه است.

اوزه‌ بیو با ۹ گل بهترین گلزن پرتغال در تمام ادوار جام جهانی به شمار می‌رود. او در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس موفق شد این تعداد گل را به نام خود به ثبت برساند.

پلنگ سیاه فوتبال جهان در بازی معروف پرتغال و کره شمالی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۶۶ به تنهایی چهار گل به ثمر رساند تا مانع ادامه شگفتی‌ سازی توفان زرد آسیا شود. آن بازی با نتیجه پنج بر سه به سود نماینده اروپا به پایان رسید.

نابغه پرتغالی همچنین در آن دوره از مسابقات جام جهانی یک گل به مجارستان، ۲ گل به برزیل، یک گل به انگلیس و یک گل به اتحاد جماهیر شوروی سابق زد و به تنهایی کفش طلای آن دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

رونالدو یکی از بازیکنانی است که سودای عبور از رکورد اوزه‌ بیو را دارد اما در این راه تاکنون موفق نشده است. بهترین عملکرد رونالدو در ادوار جام جهانی فوتبال به سال ۲۰۱۸ و مسابقات روسیه برمی‌گردد؛ جایی که او برابر تیم ملی اسپانیا هت‌تریک کرد و موفق شد تک گل پرتغال را وارد دروازه مراکش کند.

در آن دوره رونالدو برابر تیم ملی فوتبال ایران ناموفق بود و علیرضا بیرانوند، گلر ایران پنالتی او را مهار کرد. دارنده پنج توپ طلای فوتبال جهان هر چند که در سال ۲۰۱۸ برابر ایران ناکام بود اما در جام جهانی ۲۰۰۶ نخستین گل خود را در ادوار این تورنمنت، از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ابراهیم میرزاپور کرد.

رونالدو در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقا جنوبی، ۲۰۱۴ برزیل هر کدام یک گل به ثمر رساند.

تلاش رونالدو برای رسیدن به رکورد اوزه‌بیو در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکنون ناموفق بوده زیرا وی نتوانسته بیشتر از یک گل وارد دروازه حریفان کند. تک‌گل رونالدو در این دوره از جام جهانی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه غنا در بازی نخست دور گروهی شد.

البته رونالدو این فرصت را دارد تا برابر مراکش به رکورد اوزه‌بیو برسد. در صورت برتری پرتغال برابر مغرب، رونالدو می‌تواند با گلزنی در دیدار نیمه‌نهایی، رده‌بندی یا فینال رکوردهای خود را ارتقا دهد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها