مدیر کشوری برنامه کنترل سل و جذام وزارت بهداشت خبر داد:

کاهش شناسایی موارد ابتلا به سل به دلیل شیوع کرونا

مدیر کشوری برنامه کنترل سل و جذام وزارت بهداشت گفت: در سال های اوج بیماری کرونا، شناسایی بیماری سل به میزان ۲۸ درصد افت پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۳۸۹۹۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، مهشید ناصحی گفت: در سال گذشته ۶۲۵۲ مورد ابتلا به بیماری سل در کشور شناسایی شده اند. بیماری سل بر خلاف تصورات قابل درمان است.

به گفته وی بر اساس مدل سازی آماری، برآورد می شود که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۳ مورد ابتلا به بیماری سل وجود داشته باشد. بررسی ها نشان می دهند که سالیانه ۱۱ هزار مورد ابتلا به بیماری سل در کشور بروز پیدا کند.

ناصحی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا در کشور در پیدا کردن و شناسایی موارد ابتلا به بیماری سل موفق تر بودیم؛ اما با همه گیری این بیماری توجه به این نوع بیماری ها کاهش پیدا کرده است. علائم بیماری کرونا شبیه به عارضه سل است و در دو سال گذشته اگر فردی با علائم سرفه به مراکز بهداشتی مراجعه می کرد، تمام حواس و توجهات به سمت بیماری کرونا می رفت.

او افزود: در سال های اوج بیماری کرونا شناسایی بیماری سل ۲۸ درصد افت پیدا کرده و حدود سه سال گذشته شناسایی بیماری سل ۱۵ درصد کم تر از سال های ۹۹ و ۹۸ است.

مدیر کشوری برنامه کنترل سل و جذام وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر واکسن موثر همان «ب ث ژ» است که در بدو تولد به نوزادان و یا با مراجعه برای اولین بار به مراکز بهداشتی و درمانی تزریق می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها