آرژانتین‌-هلند؛ جمعه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران

رویای، مسی در قلب، لاله‌ها

شاید آرژانتین یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد، اما هیچ‌وقت حس انتقام‌جویانه را دست‌کم نگیرید. هلند در حالی باید به مصاف آرژانتین برود که نایب‌قهرمان جام‌جهانی۲۰۱۴، آن‌ها را در نیمه‌نهایی شکست داد. آن بازی که با نتیجه مساوی بدون گل به ضربات پنالتی کشیده شد در نهایت با نتیجه ۴ــ۲ به نفع مسی و یارانش به پایان رسید و آرژانتینی‌ها را به فینال رساند.
کد خبر: ۱۳۸۹۹۴۹
نویسنده ایمان گودرزی - گروه ورزش

مسی برای این‌که بتواند خود را به آرزوی جام‌جهانی برساند، باید از پس هلندی بر بیاید که ۱۹بازی بدون شکست در تمام رقابت‌ها و ۱۱بازی بدون شکست در جام‌جهانی را پشت سر گذاشته است. لوئیس فن خال تایید کرده که پس از پایان جام‌جهانی تیم ملی و مربیگری را ترک خواهد کرد و امیدوار است که آخرین چالش را به‌خوبی پشت‌سر بگذارد.

اخبار تیمی
به غیر از جورجینیو واینالدوم که به‌دلیل شکستگی پا مسابقات را از دست داده است، هلندی‌ها مصدوم و محروم دیگری ندارند. اگر ناتان آکه، فرانکی دی یونگ، ماتیاس دلیخت و تئون کوپماینرز در این بازی کارت زرد بگیرند در صورت صعود، نیمه‌نهایی را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر یک تردید بزرگ در اردوی آرژانتین وجود دارد. آنخل دی ماریا که به‌دلیل مصدومیت بازی یک‌هشتم را از دست داد مشخص نیست که به این بازی برسد یا نه. او از روز سه‌شنبه به تمرینات آلبی سلسته بازگشته، اما این‌که در ترکیب قرار بگیرد یا روی نیمکت باشد هنوز جای بحث دارد. به‌جز آنخل هیچ نگرانی دیگری برای آرژانتینی‌ها برای این بازی وجود نخواهد داشت.

آمار کلیدی هلند و آرژانتین
هلند در ۱۹ بازی شکست نخورده است که کل دوران مربیگری لوئیس فن خال را دربر می‌گیرد. آخرین شکست آن‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ به جمهوری چک بازمی‌گردد.

هلند در ۱۱ بازی اخیر خود در جام‌جهانی فوتبال شکست نخورده و آخرین شکست آن‌ها در مقابل اسپانیا در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۰ بود.

لیونل مسی تنها بازیکن تیم ملی آرژانتین است که در نیمه نهایی سال ۲۰۱۴ مقابل هلند بازی کرد، اما در طرف دیگر استفان دی فرای و دیلی بلیند نیز در آن بازی حضور داشتند.

آرژانتین از ۹ دیداری که مقابل هلند به میدان رفته است فقط یک بازی را در وقت‌های معمول بازی برده است. آن هم با پیروزی ۳-۱ در جام‌جهانی ۱۹۷۸. در هشت بازی دیگر، هلند چهار برد داشته و چهار بازی مساوی به پایان رسیده است.

عملکردآرژانتین در ۲۰۲۲
آرژانتین از ۵ بازی اخیر خود ۴ برد و یک شکست برجای گذاشته و در این ۵ بازی ۱۲ گل زده داشته است. (میانگین در هر بازی ۲.۴گل)

شاگردان اسکالونی در قطر ۵۷.۱درصد از گل‌ها را در نیمه دوم به ثمر رساندند. آرژانتینی‌ها ۳ گل هم خورده‌اند که همه در نیمه دوم بوده است.

لیونل مسی در پنجمین حضورش در جام‌جهانی کاملا روی فرم است و جولیان آلوارز و الکسیس مک آلیستر دیگر ستارگان برجسته این تیم در خط حمله به‌شمار می‌آیند.

مسی تا‌کنون مطابق انتظار هواداران و فوتبالدوستان پیش رفته و ۳ گل به ثمر رسانده است. این فوتبالیست افسانه‌ای میانگین ۲.۵شوت در هر مسابقه را به نام خود زده است.

جولیان آلوارز دیگر بازیکن روی فرم آرژانتینی‌ها در این تورنمنت به حساب می‌آید. او با میانگین ۱.۳شوت به سمت دروازه در هر مسابقه ۲ گل به نام خود زده است و پاس‌هایش را با دقت ۷۵‌درصد به هم‌تیمی‌های خود رسانده است.

الکسیس مک آلیستر تا اینجای کار یک گل برای آرژانتین به ثمر رسانده است. او با میانگین ۱.۳پاس کلیدی در هر بازی و ۹۲‌درصد دقت پاس یکی از بازیکنان درخشان جام‌جهانی به حساب می‌آید.

ترکیب احتمالی آرژانتین
(۳ــ۳ــ۴): مارتینز، مولینا، رومرو، اوتامندی، آکونیا؛ دی پائول، فرناندز، مک آلیستر؛ آلوارز، مسی، گومز

عملکرد هلند در ۲۰۲۲
هلند در ۴ بازی از ۵ بازی اخیر خود پیروز شده است. یک بازی با تساوی به پایان رسید.

هلند ۶۲.۵درصد از گل‌های ۵بازی اخیر را در نیمه دوم به ثمر رسانده است. آن‌ها در جام‌جهانی تاکنون ۸ گل زده‌اند که ۴گل در نیمه اول و ۴گل در نیمه دوم به ثمر رسید.

مدافعان هلندی فقط در ۲بازی از ۵ بازی اخیر به حریف اجازه گلزنی داده‌اند. هر دو گل در نیمه دوم دریافت شده است.

کودی گاکپو تا اینجای جام عملکرد فوق‌العاده‌ای در تیم هلند داشته است. دیگر بازیکنان کلیدی در بخش فوروارد شامل ممفیس دیپای و دنزل دامفریس هستند.

کودی گاکپو تاکنون ۳ گل به ثمر رسانده است. او به‌طور متوسط ۲.۳پاس کلیدی در هر بازی با ۱۰۰ درصد دریبل موفق داشته است.

ممفیس دیپای در آخرین بازی مقابل آمریکا یک گل به ثمر رساند. او در هر مسابقه به طور متوسط ۱.۳شوت به سمت دروازه زده و دقت پاس ۸۳‌درصدی به نام خود زده است. دنزل دامفریز دیگر بازیکن تاثیر‌گذار هلندی‌ها به‌شمار می‌آید که آمار دو گل و یک پاس گل را به نام خود زده است.

ترکیب احتمالی هلند
(۲-۱-۴-۳): نوپرت، تیمبر، فن دایک، آکه، دامفریز، بلیند، دی یانگ، دی‌رون، کلاسن، گاکپو، دیپای

ویژه نامه جام 22 روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها