رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: برای تامین ارز واردات خودرو در مذاکرات با وزارت صمت تدارکات لازم انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۸۹۸۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، علی صالح ابادی گفت: در خصوص وام‌ های خرد از اول سال تا پایان آبان ماه حدودا ۹۳ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شد. ۲۳ هزار میلیارد تومان هم وام فرزندآوری پرداخت شده است. وام قرض‌ الحسنه ازدواج در سال گذشته ۸۰ هزار میلیارد بوده و ما از کل پرداختی سال گذشته فراتر رفته ایم.

به گفته رئیس بانک مرکزی، وام فرزندآوری در سال گذشته نیز صفر بوده، زیرا قانون آن در اواخر سال گذشته به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این آمار نشان می دهد پرداخت‌هایی که امسال رخ داده نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. اما این موضوع هم باید در نظر داشت که تقاضا برای این وام‌ها به شدت بالاست.

رئیس بانک مرکزی در خصوص نرخ سود اوراق در بازار سرمایه گفت: اوراق در فضایی رقابتی است، اما در بحث اوراق گام مشوق‌هایی در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید که این اوراق بتواند به جای اینکه به مرحله تنظیم در بازار برود در تامین مالی تولید بچرخد.

علی صالح آبادی در مورد ارز واردات خودرو و نحوه تامین آن گفت: این موارد در چارچوب مصوبه‌ای که دولت در چند ماه گذشته صادر کرد در مورد این موضوع با وزارت صنعت مذاکره کردیم و مشکل ارزی نداریم. تامین مالی ارز تدارک دیده شده و قطعا تامین خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خدمات برای افراد با حجاب نامناسب ممنوع خواهد شد، گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و شبکه بانکی طبق گذشته خدمات خود را به همه مشتریان بانکی ارائه خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها