مجرمان بی‌نام و نشان
تپش از ارتکاب جرائم خشن ازسوی اتباع غیرمجاز گزارش می‌دهد

مجرمان بی‌نام و نشان

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از دستگیری افرادی خبر داد که قصد داشتند با تهدید و شلیک به کامیون‌ها، رانندگان جنوب کشور را مجبور به اعتصاب کنند.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی قهرمانی رئیس‌ کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: در پی دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و مجازات تهدیدکنندگان مردم، کسبه و کامیونداران، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان هرمزگان با همکاری اداره اطلاعات فارس پس از هماهنگی با مقام قضایی موفق شدند دو نفر از عوامل اصلی تهدید کامیونداران را که قصد ناامن‌ سازی جاده‌ های مواصلاتی استان‌های جنوبی کشور داشتند، شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان افزود: متهمین از طریق توزیع صدها شبنامه و فراخوان تهدیدآمیز از سوی شبکه‌ های تروریستی معاند مأموریت داشتند با تهدید و ایجاد رعب و وحشت برای اجبار کامیونداران به اعتصاب و ناامن‌سازی جاده‌ های مواصلاتی استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر اقدام کنند که خوشبختانه با هوشیاری و اقدام به‌ موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند.

وی با بیان اینکه نامبردگان برای اجرای مأموریت و خرابکاری از مرودشت فارس تا بندرعباس برنامه داشتند، تصریح کرد: نکته قابل تأمل این است که هیچ کدام از متهمین دستگیرشده، راننده نیستند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: این افراد قصد آسیب رساندن به کامیون‌های متردد در جاده‌ها با استفاده از سلاح گرم را نیز داشته‌اند که قبل از هرگونه اقدام، شناسایی و دستگیر شدند.

قهرمانی با ابراز اینکه عناصر دستگیرشده از مرتبطین با شبکه‌های تلویزیونی معاند خارج از کشور و جزو اراذل و اوباش دارای سوابق متعدد کیفری از جمله ضرب‌وجرح عمدی می‌باشند، اظهار داشت: علاوه بر جرائم علیه امنیت داخلی و احتمال ارتباط با سرویس‌های جاسوسی به‌استناد ماده 654 قانون مجازات اسلامی مجازات متهمان اگر شرایط محاربه را نداشته باشند، حبس از سه تا پانزده سال خواهد بود.

وی همچنین از دستگیری 8 نفر دیگر توسط نیروی انتظامی به‌اتهام ایجاد مزاحمت برای کامیونداران و سنگ‌پرانی به خودروهای عبوری نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمن حاضر با اشراف اطلاعاتی و گشت‌زنی مأموران نیروی انتظامی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بسیج به‌صورت مشترک، امنیت بسیار خوبی در محور‌های مواصلاتی استان هرمزگان به‌عنوان شاهراه اقتصاد کشور، برقرار است و کامیون‌داران و رانندگان بدون هیچ‌گونه مشکلی به حمل‌ونقل کالا و تجهیزات مبادرت می‌کنند.

قهرمانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دستگاه قضایی استان هرمزگان اقدامات مؤثری در قالب حقوق عامه و جهت احقاق حقوق رانندگان انجام داده است، یادآور شد: توزیع عادلانه بار، حذف دریافتی‌های اضافی، جلوگیری از معطلی و صف‌های طولانی کامیون‌ها، افزایش ساعت کاری بنادر گمرکات و واحد ایکس‌ری، مبارزه با فساد حوزه حمل‌ونقل و موارد متعدد دیگر از مصادیق این اقدامات است که با قدردانی و رضایتمندی بیش از 500 هزار راننده زحمتکش مواجه شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با هشدار به مخلّین نظم و امنیت عمومی تأکید کرد: افرادی که سودای چنین جرایم شیطانی را در سر می‌پرورانند، بدانند که دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و مجازات این‌گونه افراد قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها