لوک خوش شانس، کابوی تنهایی بود (با صدای خاطره انگیز منوچهر والی زاده) که به جز اسب روشنفکرش «جالی جامپر» و سگ دست و پا چلفتی اش «بوشوگ»، همدم دیگری نداشت.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۱۴
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 146

لوک، در جایگاه مامور قانون، هفت‌تیرکشی ماهر بود که تیرهایش خطا نمی‌رفت. سرعت هفت‌تیرکشی او مثال زدنی بود،آن قدر که حتی ازسایه ی خودش هم سریع‌ترعمل می‌کرد!

لوک خوش شانس در ایالت آریزونا واقع در منطقه جنوب غرب آمریکا به دنبال یک گروه سارق فراری به نام «برادران دالتون» بود.

معمولا هم موفق شدن و نشدنش فرقی نداشت چون حس تعلیق داستان بیشتر در رفتار مضحک و کمدی برادران دالتون و سربه هوایی بوشوگ خلاصه می شد.

از حرف زدن لوک با اسبش که بگذریم، حرف زدن بوشوگ و نفهمیدن لوک هم عالمی داشت.پایان هر قسمت هم به نمایی ثابت از پشت سر لوک ختم می شد که سوار برجالی و باهمراهی بوشوگ، رو به غروب خورشید،آرام و خسته در صحرا پیش می رفت و... یک شوخی دائمی با فیلم های وسترن.

نخستین حضور «لوک خوش‌ شانس» در آثار انیمیشنی به سال 1983 میلادی باز می‌گردد که توسط کمپانی هانا-باربارا و با همکاری «موریس دو بِوِر» بلژیکی که طراح و خالق این شخصیت است،تولید شد؛ البته اولین حضور «لوک خوش‌ شانس» پیش از این تاریخ ،در داستانی مصور به نام  «آریزونا 1880» بود که با آغاز سال 1946 در مجله فرانسوی - بلژیکی «اسپیرو» به چاپ رسید.

این مجموعه کارتونی را با مدیریت دوبله خسرو خسروشاهی و با صداپیشگی منوچهر والی‌زاده،حسین عرفانی و حسین معمارزاده به تماشا می نشستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها