سناتور اد مارکی پس از این‌که یک خبرنگار واشنگتن پست با موفقیت یک حساب تاییدشده جعلی برای نماینده ماساچوست راه‌اندازی کرد، از مالک توییتر، ایلان ماسک، در مورد سیاست‌های جدید احراز هویت و جعل هویت خواست در این مورد توضیح دهد. برنامه تایید ۷.۹۹دلاری ماهانه توییتر آبی مدت کوتاهی پس از دوره آزمایشی آن متوقف شد، چرا که جعل هویت افراد مشهور و مارک‌ها در سراسر این پلتفرم گسترش یافته‌بود. توییتر اخیرا مدیران کلیدی حفظ حریم خصوصی و تعدیل محتوا را از دست داده‌ است.
سناتور اد مارکی پس از این‌که یک خبرنگار واشنگتن پست با موفقیت یک حساب تاییدشده جعلی برای نماینده ماساچوست راه‌اندازی کرد، از مالک توییتر، ایلان ماسک، در مورد سیاست‌های جدید احراز هویت و جعل هویت خواست در این مورد توضیح دهد. برنامه تایید ۷.۹۹دلاری ماهانه توییتر آبی مدت کوتاهی پس از دوره آزمایشی آن متوقف شد، چرا که جعل هویت افراد مشهور و مارک‌ها در سراسر این پلتفرم گسترش یافته‌بود. توییتر اخیرا مدیران کلیدی حفظ حریم خصوصی و تعدیل محتوا را از دست داده‌ است.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۶۶
نویسنده سجاد حسینی - خبرنگار

اما قبل از توقف، خبرنگار واشنگتن پست توانست با استفاده از یک آیفون، یک کارت اعتباری و کمی خلاقیت، یک توییتر به نام «@realEdMarkey» راه‌اندازی کند. این حساب یک علامت تایید شده آبی دریافت کرد، حتی با آن که مارکی قبلا دو حساب تأییدشده قانونی داشت. اگرچه تیک آبی قرار است یکی از ویژگی‌های توییتر آبی پولی باشد، خبرنگار پست، دریافت که توییتر حساب جعلی مارکی را تأیید شده، دانسته‌ است.
مارکی در نامه خود به ماسک می‌نویسد: «علامتی مانند علامت آبی توییتر زمانی به کاربران این امکان را می‌داد که منتقد اخبار و اطلاعات در میدان جهانی توییتر باشند اما مدیریت تو در توییتر، تحمیل سریع و اتفاقی تغییرات پلتفرم، حذف قواعد در برابر اطلاعات نادرست و اخراج تعداد زیادی از کارمندان توییتر، نزول توییتر به یک فضای وحشی در رسانه‌های اجتماعی را تسریع کرده‌ است.»
مارکی از ماسک خواست در ۲۵ نوامبر در مورد روند توییتر برای صدور چک‌مارک‌های آبی، نحوه جعل هویت او توسط توییتر و این‌که هر گونه راستی‌آزمایی برنامه‌ریزی‌شده جدید در آینده چگونه کار خواهدکرد، پاسخ دهد. مارکی نوشت: «اجازه دادن به یک متقلب برای جعل هویت یک سناتور آمریکایی در توییتر، موضوعی جدی است که باید به سرعت به آن رسیدگی کنید.» توییتر به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده‌ است.



حکم دادگاه به ضرر ماسک


یکی از مدیران ارشد توییتر مستقر در ایرلند حکم موقت دادگاه عالی را منتشر کرده‌است که به موجب آن، این شرکت رسانه‌های اجتماعی از پایان دادن به همکاری او با توییتر، جلوگیری می‌کند. این دستور توسط معاون جهانی سیاست عمومی توییتر بوده و تضمین شده‌است.
او ادعا می‌کند با پاسخ ندادن به یک ایمیل عمومی و مبهم که اوایل ماه جاری توسط مالک آن، ایلان ماسک، مولتی میلیاردر توییتر برای همه کارمندان ارسال شده‌بود، با او طوری رفتار شده‌است که گویی دیگر در این شرکت کار نمی‌کند. در حالی که ظاهرا شرکت به او اطلاع داده که پیشنهاد خروج را پذیرفته‌است، خانم مک سوینی می‌گوید استعفا نکرده‌است. سیستم‌های آی‌تی داخلی او، از جمله حساب ایمیل شرکتش، قفل شده‌است. در دادگاه وکلای توییتر اذعان کرده‌اند او نمی‌خواهد استعفا بدهد، تأیید کردند تعهد او به کارش «هرگز زیر سؤال نرفت» و گفتند دسترسی او به سیستم‌های فناوری اطلاعات بازگردانده خواهدشد. خانم مک‌سوینی گفت، در حالی که این ارتباط مورد استقبال قرار گرفت، او در مورد شغل خود به دلیل «پیام‌های متفاوتی» که از زمان تصاحب شرکت از آقای ماسک و همکاران ارشدش در ایالات متحده دریافت کرده‌بود، نگران است.به‌رغم ارتباط شرکت، او از سیستم‌های فناوری اطلاعات و دفتر توییتر در دوبلین محروم است. او همچنین نتوانست در یک جلسه برنامه‌ریزی شده در دفتر دوبلین شرکت کند؛ زیرا قادر به ورود به ساختمان نبود و باعث ناراحتی او شد. او می‌گوید که آقای ماسک شرکت را به شیوه‌ای نامتعارف اداره می‌کند و بدون منطق دوباره استخدام و اخراج می‌کند، آن هم به‌گونه‌ای که غیرقانونی است. دادگاه عالی، قاضی برایان اومور به خانم مک سوئینی حکمی داد تا از فسخ قرارداد استخدام جلوگیری کند. خانم مک سوینی گفت او مادر یک پسر نوجوان است و با آقای ماسک و برخی از همکاران ارشدش در مورد آینده شرکت به ویژه در مورد کاهش هزینه‌ها، کاهش کارکنان در بخش او و همچنین سایر نقاط شرکت گفت‌وگو کرده‌است. او ۱۳نوامبر با آقای ماسک گفت‌وگوی تلفنی داشت، جایی که به ادعای او، گفته‌است که هر کارمند خوبی که رفته باید دوباره به کار خود بازگردد. او قبول کرد افراد می‌توانند با استعداد باشند اما ممکن است تاثیر منفی بر تیم بگذارند.

 

نشت اطلاعات میلیون‌ها کاربر توییتر


اوایل ۲۰۲۲، توییتر تایید کرد داده‌های کاربر خصوصی ۵.۴میلیون کاربر به دلیل آسیب‌پذیری API به سرقت رفته‌است، اما این شرکت گفت هیچ مدرکی دال بر سوءاستفاده از آن ندارد. اکنون همه آن حساب‌ها به دست یک هکر افشا شده‌اند. علاوه بر این، ۱.۴میلیون نمایه اضافی توییتر کاربران معلق افشا شده‌است و حتی داده‌های بزرگ‌تر شامل داده‌های ده‌ها میلیون کاربر دیگر ممکن است از همین آسیب‌پذیری ناشی شده‌باشد. مسئول سوءاستفاده از ضعف توییتر در این زمینه اعلام کرد این اطلاعات سوابق کاربران را از هکر دیگری به دست آورده‌است. او همچنین اعلام کرد که ۱.۴میلیون نمایه توییتر حساب‌های تعلیق شده را از طریق API دیگری به دست آورده‌است اما فقط آنها را به صورت خصوصی بین چند نفر به اشتراک گذاشته‌ است. علاوه بر همه اینها، چاد لودر، کارشناس امنیتی فاش کرده‌است که ممکن است ده‌ها میلیون رکورد دیگر توییتر با استفاده از همان API جمع‌آوری شده‌باشد. داده‌های به دست آمده ممکن است شامل شماره تلفن‌های خصوصی همراه با اطلاعات عمومی باشد. لودر یک نمونه ویرایش شده را در ماستودون پست کرد، زیرا او چند روز پیش به دلایل نامعلومی در توییتر معلق شد. این اطلاعات افشا شده می‌تواند شماره تلفن و ایمیل خصوصی کاربران باشد که می‌توان از آنها برای فیشینگ و سایر کلاهبرداری‌ها استفاده کرد. این اطلاعات همچنین می‌تواند برای کشف هویت از حساب‌های خصوصی توییتر مورد سوء استفاده قرار گیرد. طبق معمول، نسبت به ایمیل‌ها یا متن‌های مشکوک که ادعا می‌کنند از توییتر می‌آیند بسیار محتاط باشید و اگر به استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای فکر می‌کنید، اکنون زمان خوبی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها