نگاهی به روند چرخش سیاست‌های ژاپن ‌

حرکت‌سریع توکیو در مسیرنظامی

وزارت خارجه ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد، توکیو تحریم‌هایی را علیه سه شرکت و یک فرد در ارتباط با برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی وضع کرده است.
کد خبر: ۱۳۸۹۰۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، ژاپن دارایی‌های کمپانی‌های تجاری «هائه‌گومگانگ» و «نامگانگ» کره شمالی را به همراه «گروه هکری لازاروس» که توسط مقام‌های کره شمالی اداره و دارایی‌هایش به وسیله رمزارزها ذخیره می‌شود، تحریم کرده است.

دولت توکیو همچنین اعلام کرد کیم سو-ایل، تبعه کره شمالی را نیز که ساکن ویتنام است، تحریم کرده است.

کره جنوبی نیز امروز اعلام کرد که هشت شخص و هفت شرکت را به اتهام ارتباط با برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی و بابت آزمایش موشک بالستیک نوامبر ۲۰۲۲ تحریم کرده است.

سئول همچنین اعلام کرد: دولت ما تصمیم گرفته است برای پاسخ قاطعانه به افزایش تهدیدهای هسته‌ای و موشکی کره شمالی، از جمله پرتاب موشک بالستیک در ۱۸ نوامبر، هشت فرد و هفت نهاد درگیر در برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی و فرار از تحریم‌ها را که به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره و جامعه بین‌المللی هستند، تحریم کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین افزود، بسته تحریم‌ها شامل مقام‌های مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی و مشمول تحریم‌های سازمان ملل و کسانی است که در انتقال مواد تحریم شده مانند نفت خام با انتقال غیرقانونی آنها از کشتی به کشتی یا اعزام کارگران کره شمالی به خارج از کشور دست دارند.

روز پنجشنبه نیز وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه سه فرد در واکنش به جدیدترین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی وضع کرده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها