وقتی ترکیب تیم‌های حاضر در گروه D جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد، خیلی‌ها می‌گفتند که فرانسه و دانمارک شانس‌های نخست صعود از این گروه هستند و نمی‌توان شانس زیادی برای تونس و استرالیا قائل شد.
کد خبر: ۱۳۸۹۰۰۱
نویسنده ​​​​​​​حسین خلیلی - گروه ورزش

بعد از بازی‌های اول این گروه و باخت ۴ بر یک استرالیا به فرانسه، درست بودن این ادعا بیش از پیش به نظر می‌رسید. اما برد کانگورو‌ها در بازی دوم مقابل تونس و باخت دانمارک به فرانسه، کار دومین تیم صعودکننده از این گروه را به هفته آخر کشاند. فرانسوی‌ها که صعودشان قطعی شده بود روز گذشته با ترکیب دوم خود به مصاف تونس رفت. همزمان با این بازی هم دانمارک و استرالیا به مصاف هم رفتند. گل دقیقه ۵۸ تونس به فرانسه معادلات این گروه را به‌هم ریخت. با این برد، تونس می‌توانست به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استرالیا به دور حذفی صعود کند. اما خوشحالی و رویاپردازی تونسی‌ها دو دقیقه بیشتر دوام نداشت، زیرا متئو لکی در دقیقه ۶۰ برای استرالیا گلزنی کرد تا این تیم جواز صعود به مرحله بعد را کسب کند. فرانسه در دقیقه ۹۸ توسط گریزمان به کل رسید، اما کمک داور ویدئویی آن را رد کرد تا برد تونس بیش از پیش برایش تلخ باشد.

۱۲
استرالیا در دوازدهمین تقابلش با تیم‌های اروپایی در جام‌های جهانی توانست به دومین برد خود برسد. از طرف دیگر این اولین بار بود که این تیم توانست مقابل یک تیم اروپایی کلین شیت کند.

۰۹
این اولین باخت تیم ملی فرانسه بعد از ۹ بازی متوالی در جام‌های جهانی بود. آخرین باخت آن‌ها به بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل بر می‌گردد که با یک گل به آلمان باختند.

۰۲
استرالیا برای دومین بار توانست به مرحله حذفی جام‌جهانی صعود کند. اولین صعود آن‌ها به جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان باز می‌گرددکه در اولین مرحله حذفی مقابل ایتالیا قرار گرفتند و با یک گل شکست خوردند.

۰۶
دانمارک برای دومین بار در شش بار حضورش در جام‌جهانی نتوانست به دور بعدی صعود کند. اولین باری که این تیم موفق به صعود نشد، در جام‌جهانی ۲۰۱۰ بود که بعد از هلند و ژاپن در رده سوم گروهش قرار گرفت.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها