اخبار ضدونقیض از پیوستن رونالدو به النصر عربستان با رقمی سرسام‌آور

کریس در همین حوالی

در روز‌هایی که خبر‌های دنیای فوتبال فقط و فقط مختص بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است، خبر یک نقل و انتقال فوتبالی همه توجهات را به سمت خودش جلب کرد. وقتی یک طرف هر خبری، بازیکنی همچون کریس رونالدو باشد اصلا جای تعجبی هم ندارد که این همه سر و صدا به پا کند.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۹۴
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

البته این دومین بار در چند هفته گذشته است که رونالدو کلی جنجال به پا می‌کند. حدود دو هفته پیش بود که مصاحبه کریس با پیرس مورگان منتشر شد و جنجال‌های زیادی به همراه داشت. مشخص‌ترین نتیجه آن مصاحبه این بود که باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد کریس با توافق دو جانبه از جمع شیاطین سرخ جدا شده است.

در این مدت شایعات زیادی در مورد مقصد بعدی ستاره پرتغالی در رسانه‌ها منتشر شد. بعضی‌ها می‌گفتند شاید رونالدو برای مدتی کوتاه دوباره به رئال برگردد و برخی هم از بازگشت او به فوتبال پرتغال صحبت می‌کردند. اما روزنامه اسپانیایی مارکا روز گذشته گزارشی در این مورد منتشر کرد که از لحاظ تیم پیشنهاد کننده و رقم قرارداد در نوع خودش بی‌سابقه بود. بنا بر گزارش این روزنامه، رونالدو در یک قدمی رسیدن به توافق نهایی با باشگاه النصر عربستان قرار دارد؛ ادعایی که چند هفته پیش هم توسط این نشریه مشهور اسپانیایی مطرح شده بود. این موضوع در حالی مطرح شده که سوابق رونالدو در ارتباط با عربستانی‌ها جالب توجه نبوده و پیش از این طی سال‌های گذشته چند پیشنهاد همکاری از سوی عربستان توسط رونالدو رد شده بود که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به رد پیشنهاد سفیر گردشگری عربستان توسط رونالدو اشاره کرد؛ پیشنهادی که بعد‌ها لیونل مسی دیگر اسطوره تاریخ فوتبال آن را پذیرفت و هم‌اکنون در این حوزه فعالیت می‌کند.

رقمی فوق تصورات

بنا به گزارش مارکا، رقم پیشنهادی به کریس رونالدو در رده‌بندی فوق نجومی قرار می‌گیرد. در این گزارش عنوان شده النصر خواستار امضای قرارداد به مدت دو فصل و نیم با اسطوره پرتغالی بوده و حاضر است جدا از جوایز و پاداش‌ها و همچنین قرارداد‌های تبلیغاتی به ازای هر فصل رقم سرسام‌آور ۲۰۰ میلیون یورو را به کاپیتان تیم ملی پرتغال پرداخت کند! رقمی که برای دو فصل و نیم به عدد شگفت‌انگیز ۵۰۰ میلیون یورو خواهد رسید. هیچ‌کدام از باشگاه‌های متمول قاره‌سبز و حتی باشگاه‌های ثروتمند آمریکا نه توانایی و نه جرات پیشنهاد چنین مبلغی را به رونالدو ندارند و به نظر می‌رسد النصر تنها مشتری دست به نقد اسطوره پرتغالی باشد. النصر یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های عربستان به شمار می‌رود که ۹ مرتبه قهرمان لیگ این کشور شده و آخرین قهرمانی‌شان به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. پیش از این گفته شده بود که رونالدو به MLS آمریکا می‌رود و شاید حتی در تیم اینترمیامی که دیوید بکام مالک آن است بازی کند، ولی هیچ باشگاهی در آمریکا توانایی پرداخت چنین مبلغی را نخواهد داشت. در صورت قطعی شدن این انتقال عجیب و تاریخی، کریس رونالدو در النصر تنها نخواهد بود. این تیم عربستانی که مانند همتایان خود الهلال و الاتحاد با پول‌پاشی به فکر پیشرفت است، رودی گارسیا سرمربی سابق المپیک لیون را روی نیمکت خود دارد و داوید اوسپینا دروازه‌بان تیم‌ملی کلمبیا و آلوارو گونسالس مدافع سابق ویارئال در ترکیب این تیم حضور دارند؛ گزینه‌هایی که باعث خواهد شد رونالدو در عربستان احساس تنهایی نکند. کاپیتان تیم‌ملی پرتغال که در رویای فتح جام‌جهانی به همراه کشورش به مرحله یک هشتم نهایی قطر ۲۰۲۲ صعود کرده، به نظر نمی‌رسد در حین این رقابت‌ها قصدی برای اظهارنظر در این زمینه داشته باشد. تاکنون نزدیکان رونالدو هم واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند و ممکن است سرنوشت این موضوع تا پایان حضور پرتغال در قطر در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

کریس پر در آمدترین ورزشکار

در صورت نهایی شدن این قرارداد و رفتن کریس رونالدو به النصر، بدون شک باید او را سر فهرست پر درآمدترین ورزشکاران حال حاضر دنیا دانست. در ادامه به ورزشکارانی اشاره می‌شود که بیشترین درآمد سالانه را دارند. رقم‌های اشاره شده شامل دستمزد بازیکنان از باشگاه‌های خود و همچنین درآمد‌هایی است که از تبلیغات و اسپانسر‌های مختلف به دست می‌آورند.
لیونل مسی / ۱۲۳ میلیون دلار
لبرون جیمز / ۱۲۱ میلیون دلار
استفان کری / ۹۳ میلیون دلار
کوین دورانت / ۹۱ میلیون دلار
راجر فدرر / ۹۰ میلیون دلار

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها