برزیل هم به دور بعدی صعود کرد

روز کامبک

قبل از آن‌که بازی‌های روز گذشته برگزار شود، خیلی از هواداران فوتبال می‌گفتند دو بازی آخر یعنی سوئیس‌-برزیل و پرتغال‌-اروگوئه به مراتب بازی‌های زیباتری خواهد بود و ارزش دیدن دارد اما دو بازی نخست دیروز بین صربستان‌-کامرون و غنا‌-کره‌جنوبی را می‌توان جزو زیباترین بازی‌های جام دانست.
کد خبر: ۱۳۸۸۷۳۰

صربستان و کامرون که در بازی ابتدایی شکست خورده بودند، خوب می‌دانستند برای ماندن در جام بیش از هر چیز به پیروزی در این بازی نیاز دارند اما نتیجه تلاش آنها تساوی 3 ــ 3 در پایان بازی بود. این نتیجه گرچه به سود هیچ‌کدام از این دو تیم نبود اما هواداران فوتبال را سر ذوق آورد. در حالی که نیمه اول داشت با پیروزی تک گل کامرون تمام می‌شد اما شاگردان استویکوویچ در عرض سه دقیقه کامبک زدند و با برد 2بر یک به رختکن رفتند. با شروع نیمه دوم باز هم این صرب‌ها بودند که به گل رسیدند تا خیال‌شان برای کسب سه امتیاز راحت باشد اما حالا نوبت کامبک زدن شاگردان سانگ رسیده بود و آنها هم در عرض فقط سه دقیقه دو گل به صربستان زدند. تنها دلخوشی صرب‌ها این است که در بازی آخر باید با سوئیس بازی کنند و به مراتب بازی‌شان راحت‌تر ‌از بازی آخر کامرون است که باید به مصاف برزیل بروند. غنا بعد از آن‌که بازی اولش را مقابل پرتغال با نتیجه 3بر2 باخت، نشان داد در کنار خط حمله خوبش نمی‌توان چندان به خط دفاع این تیم اطمینان داشت. این موضوع در بازی روز گذشته مقابل کره هم کاملا به چشم می‌آمد. آنها در حالی که با دو گل از شاگردان پائولو بنتو جلو افتاده بودند، در عرض سه دقیقه دو گل خوردند تا اولین پیروزی‌شان در این جام را از دست رفته ببینند اما محمد کادوس که ستاره غنایی‌ها در این جام است چند دقیقه بعد گل دومش را در این بازی زد تا کره را به قعر جدول گروه H بفرستد. در سومین بازی دیروز هم برزیل در غیاب نیمار به مصاف سوئیس رفت که به عقیده بسیاری از کارشناسان محک اول سلسائو در این جام به حساب می‌آمد. در حالی که همه منتظر گلزنی ستاره‌های خط حمله این تیم بودند، کاسمیرو برای تیم تیته گلزنی کرد تا با رسیدن به شش امتیاز، بعد از فرانسه دومین تیم صعود کرده به مرحله حذفی باشد. با این نتیجه دیدار سوئیس و صربستان در بازی آخر حساسیت دو چندانی پیدا کرد. در ادامه نگاهی به بعضی از آمارهای به جامانده از این سه بازی می‌اندازیم.

01
ابوباکار در نیمه دوم برای کامرون به عنوان بازیکن تعویضی هم گل زد و هم پاس گل داد. او حالا به اولین بازیکن آفریقایی در تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد که به‌عنوان بازیکن تعویضی چنین رکوردی از خود به جا می‌گذارد. 

07
الکساندر متروویچ در شش بازی قبلی صربستان در تمام رقابت‌ها توانسته 7 گل بزند. او حالا اولین بازیکن تاریخ صربستان است که در یک بازی جام جهانی بیش از یک گل برای تیم ملی کشورش زده است. 

02
محمد کادوس با 22سال و 118روز دومین بازیکن جوان آفریقایی است که در جام‌جهانی گلزنی می‌کند. جوان‌ترین گلزن آفریقایی جام‌جهانی احمد موسی است که در جام 2014 با 21سال سن توانست به آرژانتین گلزنی کند. 

05
روز گذشته اولین روز بعد از جام‌جهانی1990 بود که در دو بازی آن 5گل  یا بیشتر از آن به ثمر می‌رسد. در 10ژوئن1990، بازی چک‌ و اسلواکی و آمریکا با نتیجه 5 بر یک و بازی آلمان غربی و یوگسلاوی با نتیجه 4 بر یک تمام شد. 

03
غنا با سه گلی که دیروز وارد دروازه کره‌جنوبی کرد به یک رکورد مهم در تاریخ بازی‌هایش رسید. این برای اولین بار بود که تیم ملی این کشور در یک بازی از جام‌جهانی توانست 
سه گل به حریفش بزند. 

09
با حساب بازی دیروز، برزیل توانسته در9 بازی پیاپی در جام‌‌های جهانی گلزنی کند. آخرین باری که این تیم موفق به گلزنی نشد، دومین بازی جام جهانی 2014 مقابل مکزیک بود که با تساوی بدون گل تمام شد. 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها