پاییز فصل درخشش کلم‌ها است. این سبزی نه‌تنها در سرما رشد می‌کند بلکه مدت‌زمان تازه ماندنش نیز افزایش می‌یابد. تنها با یک وعده کلم‌پیچ می‌توانید مقدار نیاز روزانه خود به ویتامینA ، C و K را دریافت کنید.
پاییز فصل درخشش کلم‌ها است. این سبزی نه‌تنها در سرما رشد می‌کند بلکه مدت‌زمان تازه ماندنش نیز افزایش می‌یابد. تنها با یک وعده کلم‌پیچ می‌توانید مقدار نیاز روزانه خود به ویتامینA ، C و K را دریافت کنید.
کد خبر: ۱۳۸۸۵۴۷

کلم‌پیچ غذای واقعا قدرتمندی است چون تنها با خوردن یک غذا می‌توانید چندین ماده مغذی مهم را وارد بدن‌تان کنید. کلم‌پیچ همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که می‌تواند از قلب محافظت و از برخی سرطان‌ها پیشگیری کند. فیبر و منیزیم موجود در آن نیز به هضم بهتر غذاها کمک می‌کند.

 

چغندر


چغندر با ۹۰درصد آب و فیبر بالایی که دارد می‌تواند به‌خوبی عملکرد روده را تنظیم کند. این غذا همچنین کربوهیدرات و بار گلیسمی پایینی دارد و این بدان معناست که باعث نمی‌شود قند خون‌تان به‌شدت بالا برود. چغندر را به حالت بخارپز، سرخ‌شده یا در سالاد می‌توانید استفاده‌کنید.

 

انار


تا وقتی فرصت دارید از دانه‌های این میوه استفاده کنید، چون تا بجنبید فصل‌شان تمام می‌شود. فصل انار خیلی کوتاه است اما فواید آن فوق‌العاده زیاد است. تحقیقات نشان داده خوردن میوه انار و نوشیدن آب‌انار می‌تواند بدن را در برابر سرطان‌های خاص و آلزایمر محافظت کند، جریان خون به قلب را افزایش دهد و فشار خون و کلسترول را متعادل نگه‌دارد. انار سرشار است از آنتی‌اکسیدان و مقداری فیبر و ویتامین E نیز دارد. نصف فنجان انار را می‌توانید به‌سادگی داخل سالاد یا ماست بریزید و میل کنید.

 

سیب


مثل انگلیسی An apple a day keeps the doctor away (روزی یک سیب بخور تا دکتر را دور نگه‌داری) بی‌دلیل نیست. سیب حاوی پکتین و فیتونوترینت است که به تنظیم روده و کاهش کلسترول کمک می‌کنند.

 

کدوتنبل


کدوتنبل از محصولات ناب پاییزی است. گوشت و پوست کدوتنبل هردو سرشار از ویتامین A و C است که برای سیستم‌ایمنی، پوست و سلامت چشم حیاتی هستند. همچنین دانه‌های آن را نیز نباید فراموش کرد. دانه‌های کدوتنبل سرشار از زینک است که به التیام بدن و حفظ حس چشایی‌مان کمک می‌کند. دانه‌های کدوتنبل را کمی بو بدهید و کامل میل کنید (بیشترین مقدار زینک در غشای بین پوسته خارجی و هسته داخلی است). 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها