بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بارش برف و باران در ارتفاعات، افزایش غلظت آلاینده‌ ها از فردا (۷ آذر)، نفوذ سامانه بارشی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۸۴۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی امروز آسمان نیمه‌ ابری و در بخش شمالی گاهی بارش پراکنده و در ارتفاعات گاهی بارش باران و برف و به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۷ و ۸ آذر) آسمان صاف تا قسمتی ابری و پایداری جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه در نقاط پرتردد شهری باعث افزایش غلظت آلاینده‌ ها و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

از بعد از ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۹ تا ۱۰ آذر) همراه با نفوذ سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان افزایش ابرناکی در بعضی ساعات بارش باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات و نواحی غربی استان گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

امشب شاهد کاهش دمای نسبی بین ۳ تا ۴ درجه ساننتیگراد و ماندگاری آن تا پایان هفته خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه آلودگی - امین آباد با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۷ آذر) نیمه‌ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۸ آذر) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و از بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار زردرنگ از پایداری جو، آلودگی هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از ظهر دوشنبه تا پایان چهارشنبه (۷ تا ۹ آذر) در مناطق مرکزی و جنوبی و غربی استان تهران خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی افزایش غلظت آلاینده‌ها افزایش شاخص‌های آلودگی هوا کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره کاهش ترددهای غیر ضروری و پرهیز از حضور در فضای باز به‌ویژه سالمندان کودکان و بیماران قلبی- عروقی و ریوی، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده مدیریت در تردد خودروهای آلاینده و مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی را توصیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها