مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان از آزادی ۵۳۳ زندانی جرایم غیرعمد از بند زندان‌های اصفهان طی ۸ ماه امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر هزار نفر به دلیل ناتوانی در تأمین دیه به علت جرایم غیر عمد در زندان‌های استان در بند هستند.
کد خبر: ۱۳۸۷۹۴۳

جام جم آنلاین اصفهان ؛ اسدالله گرجی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت محکومان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان اصفهان و زندانیان رها شده طی هشت ماه امسال، اظهار کرد: موضوع شناسایی و رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان با سرعت و دقت بالایی پیگیری شده و در حال حاضر هزار نفر محکوم با عنوان محکومیت‌های مالی و حقوقی به دلیل ناتوانی در تأمین دیه به علت جرایم غیر عمد در سطح زندان‌های استان در بند هستند.

وی افزود: بر اساس تعهدی که به خیران داشته و داریم همه کارکنان این نهاد حمایتی در تلاش هستند تا نه ریالی به فرد غیرواجد شرایط پرداخت شود و نه موردی ذیصلاح از حمایت‌های حبس‌زدای ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند محروم بماند، بر حسب همین رسالت از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۵۳۳ نفر زندانی غیرعمد از بند زندان‌های اصفهان آزاد شده‌اند که از این تعداد ۲۴ نفر زن و ۵۰۹ نفر مرد بودند.

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه برای آزادی این زندانیان ۲۲۵ میلیارد تومان نیاز داشتیم، توضیح داد: ۴۴ میلیارد تومان را از محل جلب رضایت شکات، ۷۳ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد مبلغ اصلی از محل اعسار، و ۴۳ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض ستاد دیه استان اصفهان و ستاد مرکزی بوده و مابقی از محل آورده محکومان بوده است.

وی با تقدیر از همیاری برخی از اولیاءدم و شکات خصوصی در تسریع روند آزادی‌ها گفت: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها همکاران ستاد دیه با استناد به آیات و روایات و با برگزاری جلسات متعدد، ۴۵ درصد اصل بدهی این زندانیان آزاد شده را در قالب گذشت رضایتمندانه از اصل بدهی کسر نموده‌اند.

گرجی‌زاده با اعلام اینکه بیشتر زندانیان آزاد شده در سنین جوان و کار و اشتغال بودند، خاطرنشان کرد: هر چقدر که مردم بتوانند کمک کنند ماهم می توانیم گذشت‌های بیشتر و اعسار بیشتری از دادگاه ها بگیریم و زندانیان بیشتری به آغوش خانواده ها بفرستیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها