با حضور معاون درمان دانشگاه، مدیر مرکز کاشت حلزون و جمعی از خانواده های فرزندان مورد کاشت حلزون، جشن به صفر رسیدن لیست انتظار بچه های زیر 4 سال کاندید کاشت حلزون در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۹۲۸

جام جم آنلاین اصفهان ؛ دکتر حیدری معاون درمان دانشگاه در این جلسه ضمن تبریک به بچه ها و خانواده های انان برای عمل موفقیت آمیز کاشت حلزون، به پیگیری جدی برای زمان مناسب جهت تشخیص ناشنوایی فرزندان و غربالگری آنها در همان روزهای بدو تولد تاکید نمود.

وی بهترین زمان کاشت حلزون را 18 ماهگی نوزاد بیان نمود که می توان بهترین نتیجه را از عمل گرفت.

معاون درمان دانشگاه افزود: عمل کاشت حلزون و تجهیزات مخصوصش حدود 400 الی 500 میلیون تومان هزینه برای دولت در بردارد که خوشبختانه در زمان حاضر تحت پوشش طرح ملی کاشت حلزون، این هزینه ها برای خانواده ها بطور رایگان درآمده است.

دکتر حیدری همچنین به ارتقای فرهنگ کاشت حلزون و تابوشکنی آن در بین مردم اشاره نمود و تصریح کرد: با غربالگری نوزادان طی 24 ساعت اولیه تولد در بیمارستان ها، تشحیص به موقع و اقدام به درمان و انجام عمل کاشت حلزون، می توانیم دیگر هیچ کودک ناشنوایی نداشته باشیم.

در ادامه دکتر سپهر نژاد عضو هیات علمی و مدیر مرکز کاشت حلزون دانشگاه طی سخنانی آغاز اعمال کاشت حلزون را از سال 1398 عنوان کرد که تاکنون 1050 مورد عمل کاشت در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) و مرکز کاشت حلزون با موفقیت بالای 90 درصد، انجام گرفته است.

وی افزود: خانواده های دارای فرزند کم شنوا یا ناشنوا پس از تشخیص و باز کردن پرونده در مرکز کاشت و انجام یکسری آزمایشات، در لیست کاندید کاشت حلزون قرار گرفته و پس از اختصاص پروتز از تهران، مورد عمل جراحی کاشت حلزون قرار می گیرند.

مدیر مرکز کاشت حلزون دانشگاه تصریح کرد: 40 الی 50 روز بعد از عمل جراحی، بخش دوم و بیرونی حلزون گوش به قسمت بیرونی اضافه و از اتصال این دو قسمت به هم، شنوایی برقرار و صدا به مغز کودک تحویل داده می شود.

دکتر سپهرنژاد در ادامه به ارایه خدمات گفتار درمانی و توانبخشی به کودکان کاشت حلزون به مدت یکسال اشاره نمود که بعد از عمل جراحی کاشت، نیاز مبرم به این جلسات و تنظیم دستگاه آن ها می باشد.

شایان ذکر است در پایان مراسم ضمن بیان تجربیات خانواده های کاشت حلزون و بیان نقطه نظرات خود، به بچه های حاضر در جلسه توسط مسئولین، هدایایی اهدا گردید.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها