مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از تداوم پیگیری‌ها برای شهید محسوب شدن محیط‌بان برومند نجفی خبر داد و ابراز امیدواری کرد، این پیگیری‌ها تا پایان امسال به نتیجه برسد.
کد خبر: ۱۳۸۷۹۰۷

جام جم آنلاین؛ احد جلیلیان ، با بیان اینکه پیگیری فراوانی صورت گرفته تا محیط‌بان برومند نجفی شهید راه خدمت محسوب شود، افزود: از چند ماه قبل از طریق سازمان محیط زیست کشور این موضوع را پیگیری کردیم و در سفر هفته آتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به کرمانشاه نیز دوباره شهید محسوب شدن مرحوم برومند نجفی را مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی انجام و خوشبین هستیم که تا پایان امسال شهید محسوب شدن ایشان نهایی شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه یکی از شروط شهید محسوب شدن محیط بان نجفی را دستگیری ضارب وی و صدور حکم قاضی برای پرونده اعلام و خاطرنشان کرد: اما از آنجایی که ممکن است دستگیری ضارب فعلا به طول بیانجامد، درخواست کردیم روند کار جلو بیفتد.

جلیلیان یادآور شد: از سوی دیگر چون متاسفانه طی چند وقت اخیر حوادث متعددی برای محیط بانان کشور رخ داده که پرونده آنها نیز در دست بررسی است، روند کار کمی به طول انجامیده است.

وی تاکید کرد: به هر حال امیدواریم با شهید محسوب شدن محیط بان برومند نجفی، نه تنها حقوق و مزایای وی برقرار شود، بلکه بتوان مساعدت‌ها و کمک‌هایی نیز برای خانواده ایشان در نظر گرفت.

ماجرای این پرونده مربوط به ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ است که در آن روز در پی اعلام گزارش حضور یک گروه شکارچی در منطقه بیستون، محیط بان برومند نجفی با همکاران خود راهی منطقه‌ شد. در جریان درگیری با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید در این منطقه متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو به نام “یوسف فلاحی داروندی” به دلیل تیراندازی صورت گرفته جان خود را از دست داد  و از آن زمان محیط بان برومند نجفی متهم به قتل شد.

این پرونده فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرد. ابتدا برای محیط بان کرمانشاهی حکم اعدام صادر شد و با پیگیری‌های انجام شده این حکم متوقف شد تا پرونده دوباره در مسیر بررسی قرار گیرد.

متاسفانه در تاریخ ۲۲  مرداد امسال محیط بان برومند نجفی مقابل دادگاه و توسط پدر فرد مقتول تیر خورد و کشته شد.

به دلیل شرایط خاص قراردادی که وی در زمان خدمت خود داشته، علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته حقوق و مزایای این محیط بان از اوایل سال ۱۴۰۰ قطع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها