عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده، گفت: واریانت‌های جدید این بیماری در حال چرخش است و باید کماکان آمادگی مقابله با کرونا، آنفلوآنزا و سایر ویروس‌ های تنفسی را داشته باشیم.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر محمدرضا صالحی اظهار داشت: اجرای طرح‌هایی مانند طرح شهید سلیمانی در مقابله با بیماری‌ها از جمله کرونا بسیار موثر بوده و توصیه سازمان‌ها و مراجع بین‌المللی و داخلی بر تشخیص زودرس، شناسایی و آگاه‌سازی افراد نسبت به بیماری‌شان به عنوان یکی از راه‌های مقابله با پاندمی‌ها است.

وی گفت: امروزه در ادبیات علمی پزشکی دنیا، درس آموخته‌های کرونا رایج است و در نشست روز گذشته کمیته علمی کرونا نیز گزارشی از درس آموخته های کرونا در جهان و ایران، ارائه شد.

وی افزود: کشورهای مختلف بررسی می کنند که در دو سه سال گذشته و مقابله با کرونا، چه اقداماتی انجام شده، چه اقداماتی بهتر بود بیشتر و دقیق تر انجام شود و چه اقداماتی لازم بود، کمتر انجام شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: ایران اقدامات مفید و موثر زیادی در مقابله با کرونا داشته و در کنار آن بهتر بود برخی اقدامات با دقت بهتری تصمیم‌گیری می‌شد. یکی از نقاط قوت ایران در این زمینه، واکسیناسیون و گسترش قابل توجه آن در جامعه بود که به کنترل کرونا کمک کرد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا از مسافرت‌های بین‌المللی هوایی به عنوان یکی از عوامل موثر در پاندمی کرونا یاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد که مسافرت‌های بین‌المللی به صورت هوایی در پاندمی‌های آینده نیز مهم است؛ چراکه در گسترش بیماری موثر است.

وی یادآور شد: چگونگی استفاده از روش های پیشگیری نیز در پاندمی های آینده، جای بحث دارد که در نشست روز گذشته در این خصوص، به طور مفصل، بحث و بررسی شد.

بنابر اعلام وبدا، عضو کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: کرونا هنوز تمام نشده و واریانت‌های جدید این بیماری در حال چرخش است که باید کماکان آمادگی مقابله با کرونا، آنفلوآنزا یا سایر ویروس‌های تنفسی را داشته باشیم.

معاون امور دانشگاهی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران، با اشاره به گسترش آنفلوآنزا در سطح کشور بویژه در بین اطفال و کودکان، گفت: توصیه ما برای پیشگیری از آنفلوآنزا به ویژه در کودکان، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و عدم حضور دانش آموزان بیمار در مدارس برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایر دانش آموزان است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی توصیه می‌شود که دانش آموزان در مدارس علاوه بر رعایت فاصله فیزیکی، از ماسک نیز استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها