این روزها که هوای سرد پاییزی خودنمایی می‌کند، وقتی از جنوب شهر کرمانشاه که قدری مرتفع‌تر است به سمت شمال شهر حرکت می‌کنیم، خصوصا در ساعات اولیه صبح، غباری سطح شهر را فرا گرفته، غباری که رنگ آن کمی تیره است.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۴۴

جام جم آنلاین؛ فرحناز اقبالی معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، با اشاره به غباری که این روزها و در ساعات اولیه روی شهر کرمانشاه دیده می‌شود، اظهار کرد: این توده عمدتا ناشی از غبار محلی صبحگاهی است، زیرا هم اکنون در خشک ترین فصل سال قرار داریم و به استثنای بارش مختصری که روزهای گذشته داشتیم، زمان زیادی از آخرین بارش‌هایی که در کرمانشاه رخ داده می‌گذرد و از همین رو بخش‌هایی از منطقه مستعد غبارخیزی است.

وی ادامه داد: البته بخش کمی از این آلودگی هوا نیز ناشی از تجمع و محبوس شدن آلاینده‌ها است که عمدتا در روزهای سرد رخ می‌دهد.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه رنگ تیره‌ای که در این غبار دیده می‌شود “دوده” نیست، تاکید کرد: هرچقدر به اواسط روز نزدیک شویم و هوا گرم‌تر شود از این تجمع آلاینده‌ها کاسته شده و کیفیت هوا بهتر می‌شود.

به گفته اقبالی، هنوز اختلاف دمای هوا در شب و روز آنقدر زیاد نیست که شاهد وارونگی شدید در کرمانشاه باشیم، اما در روزهای گذشته که یکبار حداقل دمای هوا به زیر صفر رسید تا حدودی وارونگی را شاهد بودیم و احتمال رخداد این پدیده در روزهای سرد پاییز و زمستان وجود دارد.

وی از تاثیر مازوت بر تشدید  وارونگی در روزهای سرد نیز یاد کرد و ادامه داد: تنها نیروگاهی در کرمانشاه که برخی مواقع از مازوت استفاده می‌کند نیروگاه بیستون است و سایر نیروگاه‌ها عمدتا از گازوییل استفاده می‌کنند.

اقبالی اضافه کرد: جلسات و رایزنی‌هایی داشتیم که بتوان سهمیه گاز بیشتری به نیروگاه‌های کرمانشاه اختصاص داد تا کمتر از سوخت‌های جایگزین مانند مازوت استفاده کنند که امیدواریم این جلسات اثرگذار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها