کد خبر: ۱۳۸۷۴۳۷

همان‌طور که در مطلب با 500 میلیون چه ماشینی بخرم؟ گفتیم، سلسله مقالات مقایسه خودرو را با استناد به مطالب تخصصی منتشر شده در سایت خودرویی همراه مکانیک شروع کردیم.

در این مطالب به معرفی خودروهای موجود در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم؛ و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین خودروها را انتخاب کنید.

در ادامه بهترین ماشین‌های ۶۰۰ میلیونی بازار را که مدل ساخت نسبتاً بالاتر و ارزش خرید قابل قبولی دارند، به شما معرفی می‌کنیم. همچنین می‌توانید انواع قیمت روز خودرو را در سایت همراه مکانیک ببینید.

تارا اتوماتیک صفرکیلومتر

تارا به عنوان یک سدان جدید مجهز به موتور ارتقا یافته tu5p و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک AT می‌تواند نقش یک سدان خانوادگی نسبتاً کم استهلاک با هندلینگ مناسب و توان فنی رضایت‌بخش را برای شما ایفا کند. تارا نسبت به دیگر تولیدات ایران خودرو طراحی جدیدتری دارد از لحاظ پلتفرم نیز تطابق بیشتری با استانداردهای روز دنیا نشان می‌دهد و اگر با سادگی طراحی چهره و نمای داخلی آن مشکلی ندارید می‌تواند به عنوان یک خودروی خانوادگی جادار و خوش امکانات گزینه مناسبی در رنج قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان یک ماشین صفرکیلومتر به حساب آید.

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، چهار کیسه هوا، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، صندلی‌های برقی سانروف و ... از جمله بهترین امکانات و آپشن های تارا اتوماتیک هستند که موجب علاقه‌مندی فراتر خریداران به این خودرو خواهند شد.

ام وی ام x۲۲ مدل ۱۴۰۰

با مبلغی در حد ۶۰۰ میلیون تومان می‌توانید ام وی ام x۲۲ پرو نیوفیس مدل ۱۴۰۰ کارکرده و یا نمونه‌های صفرکیلومتر ام وی ام x۲۲ اسپرت اکسلنت را مد نظر قرار دهید. اگر طراحی چهره و کابین جدیدتر به همراه برخی به‌روزرسانی‌های بیشتر برایتان اهمیت دارد، می‌توانید نسخه پرو کارکرده را بخرید. ایکس۲۲ پرو از موتور سه سیلندر یک لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس سی وی تی ۹ سرعته بهره می‌برد. ام وی ام x۲۲ اسپرت اکسلنت نیز به عنوان یک کراس اوور کوچک صفرکیلومتر با موتور تنفس طبیعی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، احتمالاً از لحاظ فنی استهلاک کمتری در طول زمان بروز خواهد داد. البته از نظر حساسیت نسبت به کیفیت بنزین و روغن نیز ام وی ام x۲۲ اسپرت اکسلنت فیس قدیم گزینه بهتری در این بین به شمار می‌رود

جک اس ۳

 با حدود ۶۰۰ میلیون تومان می‌توانید به سراغ نمونه‌های کارکرده جک s۳ مدل ۹۸ یا ۹۹ بروید این خودرو از لحاظ فنی عملکرد خارق‌العاده ندارد زیرا به موتور ۱.۶ لیتری با قدرت به قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گیربکس سی وی تی مجهز است اما با این حال سواری نرمی ارائه می‌دهد بازار خریدوفروش آن نسبتاً خوش رونق است، خدمات پس از فروش آن در سطح کشور گسترده بوده و لوازم یدکی آن با قیمت مناسب در دسترس مشتریان قرار دارد. همچنین امکانات مناسبی مثل کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری، حسگر فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، تهویه اتومات، سانروف و غیره در لیست آپشن های جک اس ۳ وجود دارد.

چری تیگو ۵ مدل ۹۵-۹۶

اگر یک کراس اوور بزرگ‌تر با طراحی ظاهری جذاب و پرستیژ بالاتر نیاز دارید و مدل ساخت نسبتاً پایین آن برایتان از درجه اهمیت بالا برخوردار نیست، می‌توانید روی خرید تیگو ۵ مدل‌های ۹۵ و ۹۶ حساب کنید.

 چری تیگو ۵ گرچه عملکرد چابکی ندارد و شتاب آن چنگی به دل نمی‌زند، اما به عنوان یک خودروی خانوادگی‌شان اجتماعی مناسبی را ارائه می‌دهد. موتور آن نیز از نوع تنفس طبیعی است که نسبت به بنزین و روغن حساسیت بالایی ندارد. خدمات پس از فروش آن گسترده است و لوازم یدکی این خودرو نیز در کشور به خوبی قابل دسترس خواهد بود. همچنین چری تیگو ۵ به نسبت بازار خریدوفروش متعادلی دارد و می‌توان آن را با دردسر کمتری نسبت به برخی مدل‌های دیگر در بازار به فروش رساند. هرچند که رونق خریدوفروش آن به‌اندازه جک اس ۳ و ایکس۲۲ نیست.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک صفرکیلومتر

شاید به نظر برخی افراد خرید یک هاچبک صفرکیلومتر مثل پژو۲۰۷ آن هم با قیمتی نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان چندان منطقی به نظر نرسد اما با این حال اگر می‌خواهید حتماً یک هاچبک صفرکیلومتر پرفروش بخرید، پژو ۲۰۷ یکی از گزینه‌های مناسب و البته تنها انتخاب شما در این رنج قیمت خواهد بود. پژو ۲۰۷ اتوماتیک امکانات نسبتاً قابل قبولی ارائه می‌دهد، عملکرد فنی آن تا حدودی مهیج به نظر می‌رسد طراحی ظاهری دلچسبی دارد و از لحاظ رونق خریدوفروش نیز وضعیت مناسبی را در بازار فعلی کشور تجربه می‌کند. پژو ۲۰۷ اتوماتیک به موتور tu۵ مجهز است، پس از لحاظ قطعات یدکی و هزینه تعمیرات مالک خود را چندان با مشکل مواجه نمی‌سازد

ام وی ام x۳۳ اس اسپرت نیوفیس

ام وی ام ایکس ۳۳ اس اسپرت مدل ۹۹ گزینه مناسبی برای طرفداران خودروهای کراس اوور جمع‌وجور خانوادگی به حساب می‌آید. این خودرو به موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۹ اسب بخار مجهز است که توان فنی آن نسبتا مطلوب به نظر می‌رسد. همچنین گیربکس ۵ دنده اتوماتیک AT به آن اضافه شده که درنتیجه نسبت به گیربکس سی وی تی مدل قبلی عملکرد بهتری را در رانندگی ارائه خواهد داد.

آپشن های مثل سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، فرمان برقی، گرمکن صندلی جلو، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، تهویه اتومات و سانروف شاخص‌ترین آپشن های نسخه نیوفیس ام وی ام ایکس ۳۳ اس اسپرت را تشکیل می‌دهند.

جمع بندی

در پایان لازم است خاطرنشان کنیم که ما در این مقاله سعی کردیم خودروهای با مدل ساخت بالاتر را به شما معرفی کنیم. اما اگر مشتری تاکید زیادی برای تازه‌ساز بودن خودرو ندارد و به کم‌کار یا صفرکیلومتر بودن آن چندان اهمیت نمی‌دهد، بهتر است بدانید که با بودجه در حد ۶۰۰ میلیون تومان می‌توان خودروهای نسبتاً مهیج‌تری مثل مدل‌های کارکرده جک اس ۵ دنده‌ای، مزدا ۳ نیو مدل ۹۰، سوزوکی گرند ویتارا، رنو فلوئنس و... را نیز به فهرست خودروهای حال حاضر بازار کشور اضافه کرد و در صورت علاقه‌مندی یکی از آنها را به منزل برد.

منبع: همراه مکانیک https://www.hamrah-mechanic.com/

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها