روایت‌هایی تکان‌دهنده از مسافران جام‌جهانی فوتبال

اگر نخندم، ممکن است گریه کنم!

یکی از معضلات مقامات قطری برای اسکان‌دادن خیل زیاد تماشاگران در زمان جام جهانی 2022 محدود‌ بودن مکان‌هایی برای اسکان مسافران بوده‌است. در همین راستا، قطری‌ها از چند ماه پیش اعلام کرده بودند که برای حل این مشکل دو کشتی تفریحی کروز برای اسکان تماشاگران جام جهانی در بنادر دوحه پهلو می‌گیرند. طی چند روز گذشته این دو کشتی در بخش قدیمی شهر دوحه پهلو گرفتند و مراسم رسمی استقبال از آنها توسط مسئولان قطری انجام شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۰۲

این کشتی‌های کروز اکنون در نزدیکی کورنیش که از اصلی‌ترین مناطق تجمعات هواداران، برگزاری کنسرت‌ها و سرگرمی‌های مختلف در جام جهانی است، پهلو گرفته تا میزبان تماشاگران جام جهانی باشد. قطر برای میزبانی از جام جهانی، ۹۰ هزار اتاق تأمین کرده و قصد دارد با حضور کشتی‌های کروز و کمپ‌های صحرایی، این ظرفیت را به ۱۳۰ هزار اتاق برساند. قیمت هر شب اقامت در این کشتی لاکچری از ۱۲۴۰ ریال قطر (حدود ۱۲ میلیون تومان) شروع‌می‌شود.
این کشتی پیشرفته و البته فوق‌لاکچری توسط شرکت کشتی‌سازی مدیترانه ساخته شده است. این کشتی‌ که با پرچم مالت در آب‌های آزاد تردد می‌کند، هزینه ساختش یک میلیارد و 225 میلیون دلار اعلام شده‌است. طول این کشتی 333 متر و عرض آن 48 متر است. این کشتی که 22 عرشه مختلف دارد، دارای 2626 کابین بوده و می‌تواند حدود 6700 مسافر را در خودش جای دهد. هشت رستوران با غذاهای متنوع از ملت‌های مختلف، دو استخر با تمام امکانات، یک شهربازی برای کودکان، دو زمین تنیس و یک‌زمین فوتبال ازجمله امکانات این کشتی تفریحی است. از طرف دیگر، بخشی از کابین‌های این کشتی طوری طراحی شده که نمای دریا از شیشه‌های آن قابل رویت است.

منبع: ضمیمه جام‌22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها