استاندار اصفهان گفت: دولت مکلف شده تا هزار میلیارد تومان برای حق‌آبه کشاورزان پرداخت کند و پیگیری تأمین اعتبار آن تا پیش از اتمام پاییز انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۷۲۸۰

جام جم آنلاین اصفهان ؛ سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در خصوص میزان بارندگی‌های اخیر استان اظهار داشت: از ابتدای سال آبی تاکنون در منطقه کوهرنگ حدود ۲۴۵ میلی‌متر بارش اتفاق افتاده که این عدد در زمان مشابه سال گذشته ۵۰ میلی‌متر و در متوسط میان‌مدت ادوار گذشته حدود ۱۲۶ میلی‌متر بوده و این موضوع نوید یک بارندگی خوب را می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه به نظر می‌رسد به شرط ادامه بارندگی‌ها شرایط خوبی را در ادامه مسیر خواهیم داشت، افزود: از سمت وزارت نیرو این موضوع بیان شده که اگر شرایط به همین صورت پیش برود در نوبت دوم کشت پاییزه  آب ارائه خواهد شد اما زمان مشخصی برای این امر تعیین نشده است.

مرتضوی با بیان اینکه وضعیت سد در شرایط فعلی وضعیت خوبی نیست، گفت: ورودی آن ۱۴ متر مکعب بر ثانیه، خروجی حدود ۱۲ متر مکعب بر ثانیه و ذخیره سد ۱۳۸ میلیون متر مکعب است در حالی که حجم ذخیره می‌تواند هزار و ۴۰۰ میلیون متر مکعب باشد که در حال حاضر نسبت به این عدد کمتر از یک دهم ذخیره دارد و در همین راستا باید برای تأمین آب شرب که اولویت اول مصارف آب است مراقبت لازم صورت بگیرد.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه در وضعیت فعلی وزارت نیرو اعلام کرده که نمی‌تواند بازگشایی آب را داشته باشد، بیان داشت: با نگاه کارشناسی این موضوع پیگیری شد که امکان ارائه آب برای کشت اول وجود دارد یا خیر اما با گزارشات ارائه شده قانع شدیم که امکان این موضوع نیست هرچند برای این موضوع جلسات زیادی برگزار شده است.

وی با یادآوری اینکه کشاورزان در جلساتی پیگیر بودند که استانداری جبران‌هایی برای آن‌ها تعریف کند خبر داد: پیگیری این موضوع انجام و در همین راستا جلساتی در تهران برگزار شد.

مرتضوی با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌های انجام شده دولت مکلف شد تا عددی قابل توجه برای حق‌آبه کشاورزان که در حال حاضر امکان تأمین آن را ندارد، پرداخت کند و در حال انجام مکاتبات هستیم، اعلام کرد: برای این موضوع هزار میلیارد تومان مصوب شد و دنبالیم این عدد تا پیش از پایان پاییز برای استان تأمین اعتبار شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها