میشکا و موشکا دو بچه خرس قطبی بودند. پدرشان «موی عاقل» وظیفه داشت هر سال نوید آمدن روز اول تابستان را برای حیوانات قطب بیاورد؛ اما پس از آن که موی عاقل توسط انسان ها مجروح شد، حالا پسرهایش باید ماموریت اورا انجام می دادند.
کد خبر: ۱۳۸۷۲۱۹
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 51

میشکا و موشکا باید خود را به صخره بزرگ خرس ها می رساندند و بر فراز آن با سه بار دمیدن در سوت «صلح» حیوانات قطب را جمع می کردند. هنوزهم وقتی لحظاتی را به یاد می آوریم که میشکا بر بلندای صخره شروع به سوت زدن می کند آن هم درحالی که صخره برفی در حال فرو ریختن بود، به عالم کودکی رفته و درحالی که خود را جای او می بینیم، از این بابت غروری کودکانه را در وجود خود مزه مزه می کنیم.(البته این همذات پنداری برای پسرها بیشتر اتفاق می افتاد)

دوستی بچه خرس ها با یک بچه سیل هم برای خودش ماجراهایی داشت. میشکا وقتی فهمید دوستشان خوراک وغذای خرس قطبی است، آن قدرناراحت شد که لب به هیچ گوشتی نمی زد. مادر بیچاره هم در توضیح این واقعیت به لکنت افتاده بود و...

صدای میشکا و موشکا را به ترتیب با صداپیشگی مهوش افشاری وناهید امیریان شمس‌آبادی می شنیدیم.

بچه خرس‌های قطبی (به انگلیسی: Adventures of the Polar Cubs) یک انیمهٔ ژاپنی بود که البته در بین بچه های ایرانی بیشتر با عنوان «میشکا و موشکا» شناخته می‌شود. این اثر سال ۱۹۷۹ به کارگردانی «چی کائو کاتسوئی» وتهیه‌کنندگی مشترک «ساتوشی ایتو و تاشئو نیشیگاکی» ساخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها