بازیکنان استقلال در جام‌جهانی قطر چه سرنوشتی دارند؟

سوسوی امید «ستاره‌های‌آبی»

فقط سه بازیکن؛ نه بیشتر، نه کمتر. این سه بازیکن از استقلال با کلی، اما و اگر به آوردگاه عظیم قطر رسیدند و حالا مشتاقانه و مملو از استرس منتظرند ببینند نظر کی‌روش چیست، آیا میل او می‌کشد به این‌ها بازی بدهد یا نه اصلا از این خبر‌ها نیست.
کد خبر: ۱۳۸۷۱۶۷
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

سیدحسین حسینی روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی این سه بازیکن آبی‌پوش هستند که چراغ اردوی آبی‌ها را در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی روشن نگه داشته‌اند. این سه برای بازی کردن در جام‌جهانی چه شرایطی خواهندداشت و چقدر برای بازی کردن شانس دارند؟

سد بلند مقابل «حسینی»

سید حسین حسینی اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و با تمام وجود در تمرینات شرکت می‌کند. خیلی خوب است که او در پیش چشمان کی‌روش عزیزتر از امیر عابدزاده شده اصلا هم در این‌باره تعارفی نیست. اما با تمام این اوصاف حسینی برای رسیدن به دروازه ثابت تیم‌ملی سد محکم و بلندی به نام علیرضا بیرانوند را پیش روی خود می‌بیند. البته حسینی در این باره نه ناراحت است و نه خودش را باخته. شاید هم تا همین الان که این سطور را به نگارش درمی‌آوریم سرنوشت را پذیرفته و مترصد کوچک‌ترین فرصتی است تا حداقل در یک بازی هم شده، به میدان برود. هیچ اغراقی نیست، حسینی اگر در یک دیدار هم به میدان برود، به تمام رویای فوتبالی‌اش رسیده، اما افسوس برای او که احتمال فیکس بودن بیرانوند در هر سه مسابقه قریب به یقین است، مگر این‌که اتفاق خیلی خیلی خاص رخ بدهد و همه چیز به هم بریزد. با این حال برخی احتمال وقوع فرمول جام‌جهانی ۹۸ را می‌دهند. قبلا هم نوشته‌بودیم و اشاره هم کردیم، نکیسا در بازی نخست مرحله گروهی مقابل یوگسلاوی به میدان رفت و عابدزاده در دو بازی بعدی از دروازه تیم‌ملی حراست کرد. اوضاع آن‌قدر به نفع بیرانوند پیش می‌رود که تکرار ماجرای دروازه‌بانی فرانسه ۹۸ برای او یک رویاست. یک بازی، فقط یک بازی، اصلا ۱۰ دقیقه، یک دقیقه. همین هم برای حسینی رویاست؛ ولی گویا در این زمینه فعلا شانس گلر سرخ‌ها به گلر آبی‌ها می‌چربد.

«جلالی» به جای «حاج صفی»؟‌

می‌رسیم به دومین گزینه استقلالی، بازیکنی جوان و ۲۴ ساله به نام ابوالفضل جلالی. زمانی که سایپا سقوط کرد، کسی که او را به استقلال آورد، کسی نبود جز فرهاد مجیدی. اما مگر فصل گذشته چیزی جز بدشانسی و مصدومیت نصیب این بازیکن شد؟ او یا مصدوم بود و یا آمادگی بازی کردن نداشت. شگفت‌انگیز است که با چنین شرایطی در دو‌سال گذشته اکنون در قطر به عنوان یکی از بازیکنان تیم‌ملی حضور دارد. این موفقیت بزرگ و تاریخی او به این دلیل است که در همین چند هفته ابتدایی لیگ برتر آنچنان درخشید و برای تیمش ثمربخش واقع شد که دیگر از ذهن و فکر کی‌روش بیرون نرفت که نرفت. جلالی با این‌که به شکل غیرمنتظره‌ای مسافر قطر شد، اما باید خیلی خوش‌شانس باشد که بتواند در این رقابت‌ها به صورت ثابت به میدان برود. او در دفاع چپ بازی می‌کند؛ جایی که کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ایران یعنی احسان حاج‌صفی هم حضور دارد. به نظر شما به کی‌روش می‌آید کاپیتان تیمش را روی نیمکت بگذارد و جلالی را به میدان بفرستد؟ پاسخ به این سؤال قطعا منفی است. جلالی خودش باید به این نتیجه برسد که باید نهایت روی دقایقی محدود حساب باز کند. البته جلالی توانایی فیکس بازی کردن هم دارد. دست کی‌روش برای استفاده از دفاع چپ باز است، اما حقیقت را بخواهید به او و تفکراتش نمی‌آید مثلا حاج‌صفی را روی نیمکت بفرستد و جلالی را فیکس در ترکیب بگذارد.

«چشمی»، فیکس یا ذخیره نشین؟

«مراکش و دیگر هیچ». این تیتر یکی از روزنامه‌های ورزشی درباره عملکرد روزبه چشمی در جام‌جهانی روسیه بود. او در دیدار با مراکش خوش درخشید، اما آن دو تا بازی دیگر را به دلیل مصدومیت از دست داد. حالا او در آستانه تجربه دومین جام‌جهانی عمرش است و شاید هم آخرین. روزبه چشمی از این موقعیت نهایت استفاده را خواهدبرد. هنوز چیزی درباره این بازیکن قطعیت ندارد، اما خوب می‌دانیم که چشمی از بازیکنان مورد علاقه کی‌روش است. روزبه البته حضوری غیرمنتظره در تیم‌ملی داشت. زمانی که کی‌روش جای اسکوچیچ را گرفت، چشمی را دعوت نکرد، اما ناگهان ورق به نفع مدافع تیم‌ملی برگشت. او در جام‌جهانی روسیه عملکردی بسیار خوب مقابل روسیه داشت و حالا می‌خواهد یک بار دیگر ثابت کند می‌تواند در جام‌جهانی ستاره باشد. کار او خیلی سخت است و البته شرایط هم مبهم به نظر می‌رسد. از این نظر که نمی‌دانیم کی‌روش او را ثابت به میدان می‌فرستد یا این‌که روزبه هم جزو نیمکت‌نشینانی خواهدبود که باید دل به حضور چند دقیقه‌ای ببندد. چشمی البته از نظر برخی آمادگی لازم را هنوز ندارد و بعید است بتواند روزبه دیدار با مراکش باشد. چشمی البته در تمرینات بسیار پرانگیزه است و توانا. یک‌تجربه بسیار عالی هم پشت سر خود دارد. شاید تا همین لحظه هم کی‌روش را قانع کرده که باید در ترکیب ثابت باشد. از روزبه مراکش تا روزبه انگلیس. چه خواهدشد و چقدر هیجان‌انگیز.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها