رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری مزاحم تلفنی اورژانس اصفهان با بیش از ۵۵ تماس کذب

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: مرد میانسالی که مدت‌ها بود برای اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کرد، با حکم دادگاه بازداشت شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۵۶

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایمنا ؛ فرهاد حیدری اظهار کرد: دیروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه_ مرد ۵۰ ساله‌ای که در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵۵ تماس مزاحمت تلفنی با ۱۱۵ اصفهان داشته است، با حکم دادگاه دستگیر شد.

وی افزود: این فرد ضمن اشغال کردن خطوط امدادی ۱۱۵، با دادن شرح حال کذب و اشتباه به کارشناسان اتاق فرمان، آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را با شرح بیمار اورژانسی به درب منزل خود می‌کشاند و در این مدت ۱۵ بار نیروهای امدادی اورژانس پس از امدادخواهی دروغین وی، برای امدادرسانی به بیمار به آدرس ذکر شده اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: پس از تماس‌های مکرر با امدادخواه و اتلاف وقت اورژانس، فرد مزاحم در را باز می‌کرده و به محض ورود کارشناسان اورژانس برای کمک‌رسانی، در را روی آن‌ها می‌بسته و از درِ دیگر منزل متواری می‌شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های این پرونده، ادامه داد: با پیگیری‌های مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان، پس از استخراج گزارشات، مدارک و طرح شکایت در دادگاه، روز دوشنبه حکم جلب متهم صادر و روز سه‌شنبه این فرد مزاحم بازداشت شد.

حیدری با بیان اینکه درخصوص این پرونده، پیگیری‌های قضائی تا صدور حکم نهایی ادامه دارد، گفت: طبق قانون مجازات مزاحمان تلفنی، علاوه‌بر قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن، مجرمان به مجازات تعزیری نیز محکوم می‌شوند.

وی با تاکید بر اهمیت شماره اضطراری اورژانس برای نجات بیماران و مصدومان، خاطرنشان کرد: این‌گونه تماس‌ها علاوه بر ایجاد اخلال در امر امدادرسانی اورژانس ضمن سلب فرصت حیات از یک بیمار یا مصدوم اورژانسی، منجر به ایجاد مشکلات شنوایی و خستگی ذهنی برای کارشناسان اتاق فرمان اورژانس، اتلاف وقت و انرژی کارشناسان عملیاتی و افزایش زمان امدادرسانی می‌شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها