جزئیات عملیات استشهادی در اراضی اشغالی

سیلی‌مقاومت برصورت صهیونیست‌ها

وقوع عملیات اخیر استشهادی در اراضی اشغالی، شوک سخت دیگری را بر پیکره رژیم‌صهیونیستی تحمیل کرده است. وقوع این عملیات، بار دیگر پرده از قدرت عملکرد مقاومت در عمق استراتژیک اراضی اشغالی برداشته و بار دیگر، محاسبات نظامی و امنیتی این رژیم درخصوص تسلط بر کالبد نامشروع این رژیم را به چالش کشیده است.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۱۷
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

از سوی دیگر، این رخداد در آستانه حضور دوباره نتانیاهو در مسند قدرت در تل‌آویو رخ داده است.

ارتش رژیم اسرائیل از حمله با سلاح سرد در شهرک صنعتی صهیونیست‌نشین ارئیل واقع در کرانه باختری خبر داد. رسانه‌های عبری گزارش دادند سه نفر از پنج شهرک‌نشینی که در دو عملیات شهادت‌طلبانه (یکی با سلاح سرد و دیگری زیرگیری با خودرو) دچار مصدومیت شده بودند، به هلاکت رسیدند. عاملان عملیات استشهادی در شهر ارئیل هم دو نفر بودند که بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره هر دو فلسطینی در این عملیات به شهادت رسیدند. ارتش رژیم اسرائیل بعد از عملیات استشهادی در شهرک ارئیل، از اعزام یک بالگرد نظامی برای انتقال مصدومان این عملیات به بیمارستان خبر داد. رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند عامل عملیات شهادت‌طلبانه در شهرک ارئیل، جوانی ۱۹ساله به نام محمد مراد سامی صوب است.

پیام مهم عملیات استشهادی اخیر برای صهیونیست‌ها

عملیات استشهادی اخیر، نقطه آشکارساز آسیب‌پذیری کلیت رژیم‌اشغالگر قدس است. فراموش نکنیم که اکنون مصادیق و نماد‌های انتفاضه صرفا در حماس و حتی کرانه باختری خلاصه نمی‌شود! امروز صدای پای انتفاضه در حیفا، یافا و نقاطی شنیده می‌شود که تا قبل از آن، نشانه چندانی از مبارزه موثر با رژیم اشغالگر قدس در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. امروز صهیونیست‌ها هم در نبرد با مقاومت و هم در مدیریت آنچه «صحنه داخلی» خوانده می‌شود، مایوس و سردرگم نشان می‌دهند. بدون شک از بنی گانتز گرفته تا یائیر لاپید، نفتالی بنت، آویگدور لیبرمن و سایر سیاستمداران رژیم‌صهیونیستی در این شکست بزرگ و تاریخی سهیم هستند. آنچه در جریان این نبرد به رخ دشمن صهیونیستی کشیده شد، به مراتب شدیدتر از آن چیزی است که استراتژیست‌ها و نظریه‌پردازان امنیتی در سازمان جاسوسی موساد تصور می‌کردند. اکنون بیشتر تحلیلگران حوزه روابط بین‌المللی متفق‌القول هستند که آینده تاریک و سختی در انتظار تل‌آویو خواهد بود. از امروز رژیم اشغالگر قدس، حامیان غربی و مهره‌های عربی آن در منطقه دریافتند پاسخ مقاومت معطوف به شهرک‌های صهیونیستی نیست، بلکه از صدر تا ذیل اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های حماس قرار دارند. مقاومت فلسطین نه‌تن‌ها توان بازدارندگی خود در منطقه را طی سال‌های اخیر تقویت کرده‌است، بلکه در عرصه نبرد مستقیم با صهیونیست‌ها نیز به انواع تاکتیک‌های موثر جنگی استناد می‌کند. بدون شک این نبرد به‌زودی با پیروزی مقاومت به پایان خواهد رسید.

سیلی دوم درعرض ۲۴ساعت!

در حالی که صهیونیست‌ها در شوک ناشی از وقوع عملیات استشهادی اخیر در شهرک ارئیل بودند، اتفاق دیگری در اراضی اشغالی رخ داد که مصداق سیلی دوم به تل‌آویو محسوب می‌شود. پایگاه اینترنتی صهیونیستی «واللا» روز گذشته از سرقت اطلاعات شرکت مهندسی زیرساخت چین توسط هکر‌ها خبر داد. این شرکت مسئولیت احداث پروژه قطار شهری تل‌آویو را به عهده دارد. این گروه هکری، بخش‌هایی از اطلاعات به سرقت‌رفته از جمله نقشه‌های مهندسی ایستگاه‌های قطار شهری تل‌آویو، جزئیات اطلاعات شخصی کارکنان چینی و اسرائیلی فعال در این پروژه همچون شماره تلفن‌ها، قرارداد‌های کارگران، آدرس‌های محل سکونت و اسناد شخصی‌شان را در یک گروه هکری به نمایش گذاشتند.

هکر‌ها هدف خود را از نفوذ به سامانه‌های این شرکت چینی، اعلام همبستگی با مقاومت فلسطین ابراز داشتند. تام مالکا، کارشناس اطلاعات سایبری در رژیم‌صهیونیستی با اشاره به هک این شرکت چینی و سرقت تمامی اطلاعات محرمانه آن، از تمامی دیگر شرکت‌های فعال در پروژه‌های زیرساخت در فلسطین اشغالی خواست تا نسبت به تقویت وضعیت امنیت سایبری شرکت‌های خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

نتانیاهو هم نمی‌تواند اسرائیل را نجات دهد

آنچه مسلم است این‌که نتانیاهو نیز نمی‌تواند در این شرایط، نجاتبخش رژیم‌اشغالگر قدس باشد. همگان به‌درستی اذعان دارند امروز اسرائیل حتی نمی‌تواند به قدرتی مثل آمریکا که خود در مواجهه با بحران‌های جاری در سیاست خارجی خود عاجز است، تکیه کند. همه شواهد بیان‌کننده این است که اسرائیل یک وضعیت قطعی رو به افول دارد و فروپاشی آن حتمی است. در چنین شرایطی، گردش قدرت میان لاپید و نتانیاهو، هیچ‌گونه تاثیری چه در بعد استراتژیک و چه در بعد تاکتیکی در روند رو به افول رژیم‌اشغالگر قدس نخواهد گذاشت. بدون‌شک دامنه و عمق انتفاضه جدید به مراتب گسترده‌تر از حد تصور امثال نتانیاهوست. در این معادله، شکست‌های سنگین و گسترده‌ای در انتظار رژیم‌اشغالگر قدس و حامیان و مهره‌های آن است. واقعیتی که صهیونیست‌ها هرگز قدرت فرار از آن را نخواهند داشت.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها