مجموعه ۵ جلدی «قصه‌های مثل مـاه» از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.
مجموعه ۵ جلدی «قصه‌های مثل مـاه» از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۹۹۶

خراسان رضوی - جام جم آنلاین-این مجموعه به قلم جمعی از نویسندگان شامل روایت داستان‌هایی درباره‌ اتفاقات مهم زندگی امام رضا(ع)است که در هر جلد یک موضوع مجزا از زندگی امام هشتم شیعیان برای کودکان و نوجوانان روایت می‌شود.
کتاب «مثل ماه و شکوفه‌ها» به نویسندگی نغمه ندیری داستانی از تولد امام رضا(ع) برای آشنایی کودکان با نجمه خاتون مادر عزیز و امام موسی الکاظم(ع) پدر بزرگوار امام رضا(ع) است. 
«به دنبال آب بروید»، به بیان ماجرای دستور مامون، خلیفه عباسی برای هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو و روایت داستان وقوع یکی از معجزات امام اختصاص دارد که به قلم محمود پوروهاب، به رشته تحریر درآمده است.
«قصه یک پیراهن» نیز داستانی درباره پیراهن شفا بخش امام رضا(ع) است که علی اصغر کاویانی در آن، قصه‌ای متفاوت را از زبان تکه پارچه پیراهن متبرک امام رضا(ع) که به دعبل خزاعی هدیه شده بود را به نگارش درآورده است. 
در کتاب «فردا عید است» ناصر نادری، با اشاره به اهداف خلیفه عباسی، ماجرای دستور مامون برای سپردن اقامه نماز عید فطر به امام رضا(ع) در شهر مرو را برای کودکان بیان می‌کند و علی باباجانی در کتاب «مهمان عزیز» نقشه شوم خلیفه عباسی، برای به شهادت رساندن امام رضا(ع) را از زبان غلام دربار نوشته است. 
هر یک از این جلدها در 24 صفحه و قطع وزیری همراه با تصویرگری‌های متفاوت وحید خاتمی، منصوره سادات محمدی، نسیم خواجوی و آزاده نظام دوست منتشر شده و در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسرکشور به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های رضوی عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها