در گفتگو با فاطمه زمانی، کارگردان نمایش «نوکر شیطان» مطرح شد

روزگار سخت زندگی‌کردن بهلول‌وار

مستند ننه مخمل به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده به جشنواره بین‌المللی فیلم داکا راه یافت.
کد خبر: ۱۳۸۶۹۵۴

به گزارش جام جم،  مستند ایرانی ننه مخمل به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده، در بخش بین‌الملل بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا 2023 به نمایش در خواهد آمد.

این مستند، داستان پیرزنی ساکن مرتفع‌ترین روستای کوهستان زاگرس است. زنی به ظاهر ساده و روستایی اما به واقع قدرتمند و کاریزماتیک که سال‌ها پیش ناچار شده زمین پدری‌اش که در حکم معشوق برای اوست را به خاطر رهایی فرزندش از حکم اعدام بفروشد و اکنون در تلاش است مجددا این زمین را باز پس گیرد.

این مستند که از تولیدات خانه مستند است، پیش از این در پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت در سال 1400 اولین اکران خود را تجربه کرد و از پرمخاطب ترین مستندهای جشنواره بود.

عوامل این مستند عبارتند از کارگردان: امیرحسین خلیل‌زاده، تهیه‌کننده: مهدی مطهر، تصویربردار: پارسا کریمی، تدوینگر: محمدرضا محب آل‌عبا، پخش جشنواره‌ای و امور بین‌الملل: شرکت رسانه‌ای اوریموند.

جشنواره بین‌المللی فیلم داکا در سال 1977 با همکاری انجمن فیلم رنگین کمان و با شعار "فیلم برتر، تماشاچی برتر و جامعه برتر" آغاز به کار کرد و از سال ۱۹۹۵ به صورت دوسالانه فعالیت خود را ادامه داد. بیست و یکمین دوره این جشنواره، از ۱۲ تا ۲۲ ژانویه 2023 در شهر داکا برگزار می‌شود و دویست فیلم از هفتاد کشور در این دوره، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها