امام جمعه ایلام در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام گفت: امکانات درمانی ایلام جوابگوی تعداد زیاد بیماران کلیوی در استان ایلام نیست.
کد خبر: ۱۳۸۶۷۲۷

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار  افزود: بسیاری از بیماران کلیوی علاوه بر رنج بیماری جسمی، برای تهیه داروی خود با مشکل مالی مواجه هستند و باید خیرین سلامت به این اقشار توجه مضاعفی داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از بیماران کلیوی در استان به علت کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی، برای مداوای خود مجبور هستند  به دیگر استان های کشور مسافرت  کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار از  انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان تقدیر کرد و گفت: با توجه به تعداد زیاد بیماران، این انجمن به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای درمانی آنها نیست و باید خیرین حوزه سلامت به این بخش ورود کنند.

دکتر محمدرضا کیخاوندی سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام نیز  گفت: ۲۰۳ بیمار دیالیزی و ۱۵۶ بیمار پیوند کلیه در ایلام عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند و این بیماران ماهیانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طرف انجمن برای هزینه های درمان خود دریافت می کنند.

وی افزود: هزینه های بیماران تحت پوشش این انجمن از محل درآمد درمانگاه خیریه حضرت زهرا(س) وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تامین می شود و تمام خدمات درمانگاه برای بیماران کلیوی رایگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها