دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به قم گفت:

ایران از لحاظ تعداد کتابخانه در منطقه رتبه اول را دارد

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز

کتابخانه مسولیت حفظ روحیه کتاب دوستی در جامعه را دارد

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز به عنوان يک دستگاه متولی در اين خصوص مسئولیت دارد تا روحیه کتاب دوستی و مطالعه در کودکان و نوجوانان وساير اعضا را حفظ کند
کد خبر: ۱۳۸۶۴۸۵

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز به عنوان يک دستگاه متولی در اين خصوص مسئولیت دارد تا روحیه کتاب دوستی و مطالعه در کودکان و نوجوانان وساير اعضا را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین البرز، علی معدنی پور بمناسبت سی امین دوره هفته کتاب ضمن گرامیداشت این هفته  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: هرچه ما پیش برويم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. اين که کسی تصور کند با پديد آمدن وسائل ارتباط جمعى جديد و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روز به روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا می کند. ابزارهای نوظهور مهمترين هنرشان اين است که مضمون کتابها و محتوای کتابها و خود کتابها را راحت و آسان منتقل کنند. جای کتاب را هیچ چیزی نمیگیرد
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در ادامه گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز به عنوان يک دستگاه متولی در اين خصوص مسئولیت دارد تا روحیه کتاب دوستی و مطالعه در کودکان و نوجوانان وساير اعضا را حفظ کند ودر اين راستا با ايجاد و فعالیت بخش های مختلف در کتابخانه های عمومی از قبیل بخش کودک ، ديداری شنیداری، استان شناسی، نابینايان وناشنوايان، نوسوادان ونوآموزان، مرجع ومخزن به 
فعالیت پرداخته و ارائه خدمت نمايد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به نقش کتابداران و خدمات آنان در حوزه اعتلای فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: کتابدار صرفاً آن کسی نیست که خدمت آوردن و دادن کتاب را به عهده میگیرد، کتابدار می تواند منبع و منشأ و مرجعی باشد برای راهنمائی مراجعه کنندگان به کتاب و نفس کتابداری، يک کار انسانى فرهنگى برجسته است.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور که دارای تعداد 3728 باب کتابخانه با 7500 نفر نیرو است که پس از مدارس بزرگترين شبکه فرهنگ عمومی در کشور محسوب می شود. اين شبکه قابلیت ها و ويژگی هايی نسبت به مراکز ديگر دارد. که از آن جمله می توان به عدم محدوديت سنی و عدم محدويت برای اقشار مختلف اشاره کرد.
علی معدنی پور با بیان اینکه  تعداد 73 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در سطح استان البرز به علاقه مندان به کتاب و مردم خدمات رسانی می کنند گفت:  بیش از يک میلیون و دويست و هفتاد ونه هزار نسخه کتاب و در فضايی بالغ بر ۱۵۶/۲۸ متر مربع در حال خدمت رسانی به بیش از ۷۸۰۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی از سنین مختلف، کودک ، نوجوان و بزرگسالان است.
وی در ادامه سخنان خود به مهم ترین برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: ديدار با خانواده معزز شهدايی که زندگینامه شهید بزرگوار در قالب کتاب چاپ شده است،اجرای طرح عضويت رايگان در کتابخانه های عمومی استان در روز ۲۴ آبان ماه، افتتاح کتابخانه مشارکتی در سیمان آبیک شهرستان نظرآباد، رونمایی از کتاب، تجلیل از مفاخر علم و فرهنگ، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و نويسندگی درسه مقطع کودک، نوجوان و بزرگسال ، پویش های متنوع بمنظور ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد.
وی افزود: همچنین در ايام هفته کتاب سال جاری در تمامی ۵۲ کتابخانه تحت پوشش اين اداره کل برنامه های مختلف فرهنگی وکتابخوانی از قبیل نشست های مطالعاتی وکتابخوان، جمع خوانی کتاب، قصه گويی، معرفی کتاب وساير برنامه های فرهنگی برگزار خواهد شد که بالغ بر ۵۲۰ برنامه خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان ضمن تقدیر از حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه در استان البرز، ائمه جمعه شهرستانها، استاندار البرز و مسئولین شهری و شهرستانی و بخصوص همکاران و کتابداران متخصص، متعهد و عاشق کتاب که در جهت توسعه کتابخوانی در استان گام های موثری بر داشته اند گفت: همه ما به تعبیر مقام معظم رهبری ید واحدی در جبهه فرهنگی کشور خواهیم بود و امیدواریم با تعامل و هم افزایی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در البرز گام های موثری  برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها