مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسلامشهر:

۱۳ درصد از جمعیت اسلامشهر مشمول طرح کالابرگ الکترونیک شدند

فرماندار شهرستان اسلامشهر به تشکیل کمیته ویژه جهت رسیدگی به مشکلات و مسائل تعاونی های مشکل دار شهرستان اشاره کرد و گفت: به موضوعات مربوط به 7 تعاونی مشکل دار رسیدگی شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۳۷۹

حسین حبیبی در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به فعالیت گسترده تعاونی های تولیدی، کشاورزی و مسکن در اسلامشهر اظهار داشت: تقویت نیروی انسانی اداره تعاون اسلامشهر و ارتقاء این «اداره» به «مدیریت» می تواند در رسیدگی این مجموعه به امورات مربوط به تعاونی ها تحول ایجاد کند.

وی به سفر وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان اسلامشهر و ابلاغ ۳۳ مصوبه مربوط به این سفر به معاونت های مختلف این وزارتخانه اشاره کرد و بر ضرورت اجرایی شدن این مصوبات تأکید کرد.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود به جمعیت بالای کارگری شهرستان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: مجموعه فرمانداری آمادگی دارد تا همکاری لازم را جهت احداث مجموعه ورزشی کارگران اسلامشهر با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران داشته باشد.

وی به تشکیل کمیته ویژه جهت رسیدگی به مشکلات و مسائل تعاونی های مشکل دار شهرستان به ویژه در بخش مسکن نیز اشاره کرد و افزود: جلسات متعددی در این خصوص در فرمانداری تشکیل و موضوعات مربوط به هفت تعاونی مشکل دار رسیدگی شد.

حبیبی همچنین به ظرفیت قابل توجه تعاونی های تولیدی، صنعتی و کشاورزی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در صورت حمایت از این تعاونی ها از طریق پرداخت تسهیلات مناسب شاهد افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در حوزه تعاونی ها در شهرستان خواهیم بود.

حامد ویس کرمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت این شهرستان در بخش تعاون، تصمیم گرفته شد نخستین اتاق تعاون شهرستانی کشور در اسلامشهر تشکیل شود.

وی افزود: اگر از سوی مسئولان شهرستان و یا خیرین زمین مورد نیاز برای احداث مجموعه ورزشی کارگران این شهر تامین و یا اهدا شود، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان این آمادگی را دارد که آن را احداث و در اختیار مردم قرار دهد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: یکی از ظرفیت های خوب اسلامشهر در حوزه تعاونی‌ها، ساخت مسکن بوده و تاکنون در بخش مسکن مهر پنج هزار واحد مسکونی توسط این تعاونی‌ها احداث و تحویل متقاضیان شهرستان داده شده است.

ویس کرمی تصریح کرد: به هر میزان که شهرستان ظرفیت داشته باشد آمادگی لازم برای توسعه بخش تعاون وجود دارد و برای این منظور نیز تسهیلات بانکی با بهره مناسب تأمین شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: تسهیلات مذکور شامل تعاونی های تولیدی، توزیعی و… بوده است و طرح های ایجادی، نیمه تمام، تکمیل و توسعه و تجهیز را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی اولویت اول کشور است، اضافه کرد: برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و طرح های توسعه اشتغال روستایی منابع بانکی قرض الحسنه در نظر گرفته شده است که در صورت پیگیری متقاضیان از همین امروز قابل پرداخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها